کد خبر ۵۲۴۴۹ ۲۸۰ بازدید انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۱

ملت ایران در حوادث اخیر بار دیگر وفاداری خود به نظام را به رخ جهانیان کشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به این که جنگ حق و باطل پایان ناپذیر است، افزود: مستکبران جهان از زمانی که ملت ایران حکومت دست نشانده و فاسد پهلوی را از بین برد و نظام اسلامی را در کشور حاکم کرد، با این مردم به دشمنی پرداختند و هرگونه توطئه ای را علیه این ملت به کار بستند.
وی بیان کرد: ملت ایران در سال 56 با شهادت آقا سید مصطفی فرزند امام خمینی (ره) حرکت انقلابی خود را با برای استقرار نظام اسلامی در کشور شتاب بخشید و رژیم پهلوی را تحت فشار قرار داد تا جایی که عوامل این رژیم با چاپ مطالب توهین آمیز نسبت به امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات آن زمان، خواستند با قیام مردم مقابله کنند، غافل از این که خود این اقدام موجب حرکت فعال تر مردم می شود.
وی ادامه داد: مردم قم در اعتراض به این اقدام در 19 دی ماه سال 1356 حماسه ای بزرگ خلق کردند و با اجتماع طلاب و مردم همیشه در صحنه قم در اطراف حرم مطهر، رژیم دست به کشتار وحشیانه ای زد که همین اقدام، در نهایت موجب خیزش سراسری مردم و درنهایت فروپاشی رژیم پهلوی در 22 بهمن سال 57 شد.
غفوری گفت: اکنون 40 سال از آن حادثه می گذرد اما استکبار جهانی یک روز بیکار ننشسته است، در ابتدا منافقین را به جان مردم انداختند و بعد جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی را علیه ملت ایجاد کردند، در جنگ همه مستکبران و نوکران خود را برعلیه ملت ما به کار بردند، فتنه هایی همچون فتنه 88 را ایجاد کردند تا ملت را رو در روی هم قرار دهند و کشور را نابود کنند و به دلیل قانون شکنی جمعی در آن فتنه لطمه هایی به کشور وارد شد.
وی افزود: در ناآرامی های اخیر هم، دشمن از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده بود، آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، منافقین، سلطنت طلب ها، همه دست در دست همه داده بودند، افرادی را در شهرها شناسایی کردند و آنها را برای انجام اقدام های خرابکارانه در وقت مناسب آماده کرده بودند؛ آنان تصور کردند می توانند در این شرایط که عده ای به دنبال پیگیری مشکل های اقتصادی خود هستند اقدام کنند.
وی ادامه داد: دشمنان فکر می کردند همه چیز برای برهم زدن امنیت کشور فراهم است، به همین خاطر زودتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودند، افراد و امکانات خود را به صحنه آورند تا با موج سواری بر روی مطالبات مردم به اهداف پلید خود دست یابند.
غفوری گفت: اما ملت هوشیار ایران، زمانی که دیدند فتنه گران به دنبال چه نقشه شومی هستند، یکپارچه به میدان آمدند و با شعار علیه ناآرامی های اخیر، حماسه دیگری را در تاریخ این سرزمین رقم زدند و باردیگر نشان دادند این مردم حاضرند همه چیز خود را در راه دین و کشور فدا کنند.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام