کد خبر ۵۲۴۵۱ ۱۷۴ بازدید انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰
مدیرکل دامپزشکی قم:

طرح واکسیناسیون تب برفکی در قم اجرا می شود

رفیعی مدیر کل دامپزشکی قم گفت:طرح واکسیناسیون تب برفکی در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری در دام ها از فردا به مدت یک ماه اجرایی می شود ، در این طرح یش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار رأس گاو و گوساله و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک تحت واکسیناسیون قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رفیعی، مدیر کل دامپزشکی قم با اشاره به مشاهده چند مورد بیماری ویروسی تب برفکی در بعضی دامداری ها گفت:اداره کل دامپزشکی استان قم در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری در دام‌های استان طرح واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها را اجرا می‌کند.

وی افزود: این طرح از فردا،شنبه ۲۳ دی ماه سال جاری به مدت یک ماه و با استفاده از توان ۲۰ اکیپ دامپزشکی در قم اجرا می‌شود و پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار رأس گاو و گوساله و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک تحت واکسیناسیون قرار بگیرند.

 مدیر کل دامپزشکی قم خاطر نشان کرد:در مایه کوبی در گوسفند و بز تنها هزینه تزریق اخذ می‌شود و واکسن رایگان خواهد بود،همچنین در مورد مایه کوبی گاو از دو واکسن بهادار و رایگان استفاده و تنها هزینه تزریق اخذ خواهد شد.

رفیعی از کلیه دامداران خواست با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری و هرگونه انتقاد و پیشنهادی را با شماره تلفن ۱۵۱۲ روابط عمومی در میان بگذارند.

بيماری تب برفكی يك بيماری بسيار عفونی و به شدت واگير دام است كه به لحاظ شدت خسارات اقتصادی يکی از موانع اصلی در تامين بهداشت و توليد دام و فراورده های دامی محسوب می گردد. اين بيماری سبب کاهش شديد توليد دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده های خام دارد.