کد خبر ۵۲۸۳۱ ۴۹۰ بازدید انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
رئیس شورای اسلامی استان قم :

طلاق و اعتیاد از مهمترین آسیب های اجتماعی در قم هستند/ رونق اقتصادی مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی

آتش زر رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: آسیب های مهمی که الان در قم همچون سایر شهرها وجود دارد، مسئله طلاق و اعتیاد است که برای حل آن ها کارهای زیادی می توان انجام داد که مهمترین آنها ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمد آتش‌ زر رئیس شورای اسلامی استان قم در خصوص آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی در استان قم اظهار داشت: مسئله حاشیه نشینی  به آن شکلی که در سایر شهرها همچون مناطقی که در خارج از محدوده شهری مطرح است، در قم بجز مناطق نزدیک جمکران وجود ندارد.

وی افزود: البته در قم هم چه در حاشیه و چه در مرکز شهر، بافت های فرسوده ای وجود دارد که مشکلات اجتماعی فراوانی نیز دارند که معمولا ساکنانشان آنجا را تخلیه و افراد دیگری بخصوص از سایر کشورها در آن مناطق ساکن شدند که واقعا برای بهبود اوضاع آن محله ها باید فکری کرد.

آتش زر ادامه داد: لذا بخشی از بودجه شهرداری برای ساماندهی و فعالیت های فرهنگی- اجتماعی این بافت ها تخصیص داده شده است. همچنین بخشی از بودجه 8 میلیاردی فرهنگی- ورزشی سال 97 نیز به این مسئله اختصاص دارد.

رونق اقتصادی مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی

رئیس شورای اسلامی استان قم تصریح کرد: از سویی دیگر در بودجه سال 97، بخشی هم برای حل مشکلات این بافت ها که آسیب های اجتماعی فراوانی از قبیل اعتیاد، طلاق و... دارند، درنظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این در کارهای عمرانی هم برای بهبود اوضاع این مناطق کارهایی انجام شده است. به عنوان مثال؛ بازگشایی خیابان جمهوری اسلامی که امتداد آن در منطقه 2 می باشد باعث ارتقای سطح اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این مناطق و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی می گردد.

آتش زر یادآور شد: به هر صورت اگر این بازگشایی صورت بگیرد و این خیابان به کمربندی امام علی (ع) متصل شود، قطعا ارزش افزوده ای که ایجاد خواهد کرد باعث رونق اقتصادی می شود که رونق اقتصادی هم مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی.

وی عنوان داشت: چون ما این تجربه را قبلا در بعضی از  مکان ها در منطقه 2 یا 6 داشتیم که بزهها و آسیب های اجتماعی متعددی داشتند که با بازگشایی، اصلاح و ساماندهی معابر، این آسیب ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا کردند که این در گزارش دادستان وقت هم مشهود بود.

طلاق و اعتیاد از مهمترین آسیب های اجتماعی در قم هستند

رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: دلیل آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در کشور ما عدم اشتغال می باشد. لذا مهمترین چیزی که دولت برای سال آینده در دستور کار خود قرار دهد و تدابیری برای آن بیندیشد، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است که قطعا در کاهش آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: مطلب دیگر این که اگر دولت یا هر نهاد دیگری که در مسائل فرهنگی هزینه می کند باید بودجه مناطق محروم را افزایش دهد تا بتوان فعالیت های فرهنگی قوی و تاثیر گذاری را در این مناطق برای کاهش آسیب ها انجام داد.

آتش زر در پایان خاطرنشان کرد: اما آسیب های مهمی که الان در قم همچون سایر شهرها وجود دارد، مسئله طلاق و اعتیاد است که برای حل آن ها کارهای زیادی می توان انجام داد که مهمترین آنها ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال است.

منبع : قم فردا