کد خبر ۵۳۰۰۴ ۵۲۴۴ بازدید انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۷
آیت الله یزدی:

ائمه جمعه سرمایه گذاری بیشتری برای جذب قشر جوان داشته باشند

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه باید سرمایه گذاری بیشتری برای جذب قشر جوان داشته باشند، گفت: اگر با برنامه های دقیق وارد شویم جوانان جذب خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از رسا ، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالیت های ابتکاری امام جمعه تبریز گفت: آذربایجان شرقی استان ویژه است که نقش مهمی در انقلاب هم داشته است، اخیرا هم دشمنان سعی کردند در این استان برنامه هایی اجرا کنند که شکست خوردند.

وی افزود: خوشبختانه ابتکارات و زمان شناسی شما معاندان را ناکام گذاشته است، امیدواریم که خداوند به شما توفیق دهد، اگر افرادی امثال شما باشند نباید در کشور و نظام مشکلاتی پیش آید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اعزام اساتید بومی از قم به استان آذربایجان شرقی کاری مهم است، اظهار داشت: این کار استان را تثبیت می کند که پایه های اصلی حوزه های آن بر اساتید برجسته باشد، اگر این اساتید برجسته از قم در آذربایجان حضور پیدا کنند حوزه این استان مستحکم تر خواهد شد.

وی با اشاره به ابتکارات امام جمعه تبریز ادامه داد: مرضی امام عصر(عج) همین کارهایی است که شاید برخی عوام نپسندند اما اساس نظام و انقلاب را حفظ می کند، همانگونه که امام راحل فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است که رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید دارند.

آیت الله یزدی با بیان این که وقتی نظام و حکومت در اختیار باشد می توان دین را زنده نگه داشت و ترویج کرد، ابراز داشت: اگر قدرت گرفته شود کارها ارزش اصلی را نخواهد داشت، ائمه طاهرین(ع) جان خود را در راه تغییر حکومت ظلم و ایجاد حکومت الهی دادند.

وی عنوان کرد: امام راحل در زمانی که طاغوت در پی از بین بردن اسلام در کشور بود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و اسلام را در زندگی ها آورد، تصور نمی کردند که انقلاب به پیروزی برسد و شاید هنوز هم درست درک نکردند که چه واقعه ای رخ داده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز حاکمیت با اسلام است و در رأس آن یک فقیه والامقام، جامع الشرایط، زمان شناس و مدیر و شجاع قرار دارد، شما و کسانی که در در مسیر و همراه ایشان هستند قوت قلب ایشان به شمار می روند و قوت قلب ایشان قوت قلب حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.

وی اضافه کرد: گاهی هزینه هایی برای تشریفات نابجای شخصی یا کارهای گذرای بی اثر می شود در حالی که با همان هزینه می توان کارهای مهمی انجام داد که اثرگذار باشد.

آیت الله یزدی با اشاره به حضور امام جمعه تبریز در ورزشگاه برای ارتباط بیشتر با مردم و دفع توطئه دشمن  گفت: مرحوم مطهری می فرمود زمانی که می خواستم به دانشگاه بروم بسیاری منع می کردند اما احساس کردم که حضورم در آنجا لازم است از این رو رفتند و راهی را باز کردند.

وی افزود: برخی ابتکارات راه را باز می کند، باید برنامه هایی داشت که جوانان جذب شوند، شاید تبلیغات سوء دشمن برخی را متزلزل کند اما فطرت اصلی افراد به ویژه جوانان بر اسلام است که اگر دقیق وارد شویم موجب جذب آن ها خواهد شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه باید سرمایه گذاری بیشتری برای جذب قشر جوان داشته باشند، اظهار داشت: باید کارهای تأثیرگذار انجام شود، به عنوان مثال اگر شخصیتی در حجره یک طلبه حضور پیدا می کند آن طلبه هیچگاه این احوال پرسی را فراموش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ابتکار انجمن خیرین حوزه هم بسیار مهم است که می تواند کارها را هدفمند کند، پیامبر اسلام زمانی که امیرمؤمنان را برای کاری اعزام می کردند می فرمودند اگر یک نفر به دست شما راهنمایی شود بالاتر از تمام آن چیزی است که خورشید بر آن می تابد.