کد خبر ۵۴۰۲۵ ۴۲۰ بازدید انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
معاون شهردار قم مدعی شد ؛

فعالیت اسنپ درقم غیرقانونی است

در حالی که مردم قم از خدمات اسنپ رضایت داشته و استفاده از آن با استقبال گسترده مواجه شده است، اما معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، فعالیت اسنپ در قم را به دلیل نداشتن مجوز از شهرداری خلاف قانون عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عباس ذاکریان در این خصوص اظهار داشت: طبق قانون هر کس که فعالیت حمل و نقل و جابجایی مسافر را داشته باشد الزاما باید از شهرداری آن شهر مجوز بگیرد.

وی افزود: شهرداری قم موضوع رعایت قانون در امور شهری را با جدیت پیگیری می کند، از این رو اسنپ تا زمانی که مجوز نگیرد فعالیتش غیر قانونی است و شهروندان نباید از آن استفاده کنند.

معاون شهردار قم با اشاره به شکایت نهاد متبوعش از اسنپ در مراجع قضایی افزود: آمار دقیقی از خودروهای شخصی که در قالب اسنپ در قم فعالیت می کنند، موجود نیست.

وی افزود: یکی از تخلف های اسنپ جا به جایی مسافر با خودروهای شخصی است، که درجدول جرایم راهنمایی رانندگی نیز مبلغی به عنوان جریمه برای این تخلف در نظر گرفته شده است.

معاون شهرداری قم، دادن مجوز به اسنپ را مستلزم پذیرش شرایط مشخص شده در قانون ذکر کرد، و افزود: شهرداری ها باید حمل نقل بار و مسافر را از طریق شرکت های بخش خصوصی یا تعاونی سامان دهی کنند، و طبق آیین نامه این شرکت ها باید از شهرداری مجوز بگیرند.

وی افزود: اولویت شهرداری برای دادن مجوز به اسنپ ،تاکسی ها هستند، چرا که شناخته شده و فعالیت حرفه ای و شغل اصلی آنها جابجایی مسافر است، و علاوه بر آن خودروی آنها وضعیت مشخصی داشته و هویت راننده توسط اداره اماکن نیروی انتظامی احراز شده است.

وی افزود: پس از رانندگان تاکسی هر کدام از خودروهای شخصی که شرایط ذکر شده در قانون را رعایت کنند، برای جابجایی بار و مسافر مجاز خواهند بود.