کد خبر ۵۴۷۲۰ ۹۶ بازدید انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
مدیرعامل آبفا:

امکان اتصال نیمی از جمعیت شهر قم به شبکه فاضلاب فراهم شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: هم اکنون امکان اتصال نیمی از جمعیت شهر قم به شبکه فاضلاب فراهم شده است و بیش از 140 هزار تن به این شبکه متصل شده اند که لازم است این میزان با استقبال مردم روز به روز افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی جان صادق پور در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: طرح های متعددی در زمینه تجهیز و بازسازی خطوط آب و فاضلاب استان قم صورت گرفته است و مردم بسیاری از مناطق شهر قم امروز به آسانی می توانند به شبکه اصلی فاضلاب شهر متصل شوند.
وی همچنین در مورد تلاش های صورت گرفته برای رساندن آب سالم و بهداشتی به استان قم، بیان کرد: هم اکنون چهار منبع آبی در اختیار مردم قم قرار گرفته است که یکی از آنها طرح آبرسانی از سد کوچری است؛ با اجرای این طرح آب مورد نیاز با خطوط انتقال آب به وسعت 300 کیلومتر در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر ایجاد صدها کیلومتر خط لوله، اقدام های فنی و کارشناسی بسیاری توسط جوانان متخصص این سرزمین صورت گرفت تا مردم استان قم بتوانند از منابع آبی پایدار برخوردار باشند.
صادق پور گفت: سالانه بیش از 110 میلیون متر مکعب آب بهداشتی و سالم جهت مصرف شهروندان در اختیار مردم قم قرار می گیرد که لازم است در این زمینه صرفه جویی های لازم به عمل آید.
وی با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی سامانه 122 به مشکل های مردم در بخش آب و فاضلاب، بیان کرد: برای پایدار سازی خدمات آب و فاضلاب در شهر قم، از سیستم های هوشمند رصد و کنترل جریان آب استفاده می شود و تمام اتفاق ها در این بخش به صورت برخط مورد بررسی و دقت نظر قرار می گیرد تا آب مورد استفاده مردم از شاخص های کیفی مطلوب برخوردار باشد.
وی ادامه داد: رقم قبض هایی که در اختیار شهروندان قرار می گیرد بسیار پایین تر از هزینه واقعی و قیمت تمام شده آب در قم است و ما انتظار داریم میزان آب مصرفی مردم در قم کمتر از 70 لیتر در شبانه روز باشد نه 150 لیتر، که بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با توجه به تاکید فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، تمام تجهیزات مورد نیاز بخش آب و فاضلاب استان از محل تولیدهای داخلی و با استفاده از توانمندی جوانان ایرانی، تامین می شود.
وی بیان کرد: احداث بزرگترین نیروگاه برق آبی کشور با توان تولید سه مگاوات برق، تکمیل سیستم های پایش و اندازه گیری تولید آب و جلوگیری کننده از هدر رفت آن و همچنین استفاده از نیروی خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز بخش آب و فاضلاب از جمله اقدام هایی است که بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در شرکت آب و فاضلاب استان به اجرا درمی آید.
طرح رقابت در خدمت که در سال های اخیر به منظور استمرار ارتباط مسئولان با مردم در مصلای نماز جمعه برگزار می شود امروز با حضور مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان قم در مصلای قدس و پاسخگویی آنان به مسائل مردم در این بخش برگزار شد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی