کد خبر ۵۴۷۴۴ ۳۵۴ بازدید انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۱
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم:

استان قم در سال گذشته رتبه دوم میزان تصادفات و فوتی‌ها را در کشور داشته است

جمالی با اشاره به برنامه های اجرایی در حوزه کاهش تصادفات اظهار داشت: با همکاری‌های انجام‌شده در سال 95 شاهد کاهش 37 درصدی مرگ‌ومیرها در محورهای استان بوده‌ایم و این در شرایطی است که 13 درصد تصادفات در استان با افزایش روبرو بوده است ولی میزان کشته‌شدگان کاهش‌یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ابوالفضل جمالی صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: هدف این اداره کل ارتقای کیفی جاده‌ها و محورها، ارتقای سطح خدمات با توسعه بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل است.

وی نخستین پروژه مهم این اداره کل را نصب نیوجرسی در آزادراه قم-تهران دانست و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از 35 کیلومتر این مسیر هستیم و در این زمینه قراردادی هم با شرکتی برای 15 کیلومتر انتهایی حوزه استحفاظی قم بسته‌شده که در مرحله تجهیز کارگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم کل مسیر استحفاظی راهداری استان را در این محور 65 کیلومتر ذکر و خاطرنشان کرد: فاز نخست نصب نیوجرسی‌ها در 15 کیلومتر ابتدایی با اعتباری بالغ‌بر چهار و نیم میلیارد تومان به اتمام رسیده و فاز دوم 15 کیلومتر بعدی نیز با اعتباری بالغ‌بر پنج و نیم میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی نصب نیوجرسی‌ها در کمربندی امام علی(ع) را مدنظر قرار داد و گفت: این محور دارای ترافیک درون و برون‌شهری بوده که اعتبار این اداره کل تنها برای احداث یک‌طرف مسیر در نظر گرفته‌شده بود که با هماهنگی شهرداری و برای جلوگیری از تخریب فضای سبز مسیر مقررشده 6 کیلومتر این مسیر با این اداره کل و مابقی با شهرداری باشد که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

جمالی با اشاره به اجرای طرح پاک‌سازی حریم راه در مسیر قم-سلفچگان تصریح کرد: با همکاری دادستانی و پلیس‌راه افرادی و مکان‌هایی که به طول این مسیر تعرض کرده بودند جمع‌آوری و در مکانی مشخص تجمیع شده‌اند.

وی با بیان اینکه 66 نقطه حادثه خیر در محورهای استان قم وجود دارد، عنوان کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و پلیس‌راه این نقاط با توجه به آمارهای بالای تصادفات شناسایی و تاکنون برای 25 نقطه ناایمن آشکارسازی و معرفی به مردم با توجه به کمبود اعتبارات انجام‌شده است که در سال آینده برنامه‌های مناسبی برای رفع این مشکل در محورهای استان پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: استان قم در سال گذشته رتبه دوم میزان تصادفات و فوتی‌ها را در کشور داشت که با همکاری‌های انجام‌شده در سال 95 شاهد کاهش 37 درصدی مرگ‌ومیرها در محورهای استان بوده‌ایم و این در شرایطی است که 13 درصد تصادفات در استان با افزایش روبرو بوده است ولی میزان کشته‌شدگان کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به بارش اخیر برف در بهمن‌ماه اظهار داشت: ما در محورهای منتهی به قم مشکلی را نداشتیم ولی به علت عدم فعالیت مناسب در حوزه تهران مجبور به بستن آزادراه و جاده قدیم قم-تهران کردیم ولی بعد از حضور وزیر راه و دستور ایشان برای ورود به حوزه استحفاظی تهران این اداره کل مسیر باقیمانده را به کمک استان تهران آمده و اقدام به پاک‌سازی مسیر کرد.

جمالی با تأکید بر توزیع بیش از پنج هزار تن نمک و ماسه در محورهای استان در بارش برف اخیر تصریح کرد: 3 هزار و 750 کیلومتر از محورهای استان ازجمله راه‌های روستایی در این برف با 32 دستگاه ماشین و 72 پرسنل پاک‌سازی شد.