کد خبر ۵۴۹۶۷ ۹۱ بازدید انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
شهردار قم:

شهرداری به دنبال حمایت بیشتر از حمل و نقل عمومی در شهر قم است

شهردار قم گفت: ما به طور جدی پیگیر این هستیم که فعالیت شرکت‌های خصوصی در قم قانونمند شود و در عین اینکه باید از حمل و نقل عمومی حمایت کنیم به دنبال حمایت معنوی برای فعالیت بهتر و موثرتر بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل نیز هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با تاکید بر اینکه قدردان حساسیت و بصیرت ملت ایران در خصوص انقلاب اسلامی هستیم اظهار کرد: مردم هرآنچه که لازمه انقلابی گری بود انجام دادند و ما هم باید به وظیفه خود در قبال آنها عمل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه کاهش بودجه کار مناسبی نیست گفت: شورا با این کار فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد و شیوه درستی نیست که در حال باب شدن است؛ شورا سال گذشته بودجه و ردیف‌ها را تصویب کرده است و حالا تلاش در کاهش آنها است سوال پیش می‌آید که اگر اصلاح بودجه نمی‌آمد چه اتفاقی می‌افتاد.

شهردار قم افزود: این حرکت سازمان‌ها را به سمتی می‌برد که بودجه را برای اصلاح نیاورند و آنچه که باید به صورت واقعی دنبال شود اتفاق نمی‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه در شورای سازمان بارها تاکید داریم که بودجه نباید کاهش یابد تا بتوانیم به برنامه دست پیدا کنیم تصریح کرد: برخی از ظریف‌کاری‌هایی که در امور بودجه است اعضای شورای شهر باید توجه داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بودجه شهرداری تا 30 درصد می‌تواند دست کم با تفریغ اختلاف داشته باشد اظهار کرد: خیلی خوب است که بودجه کاملا منطبق باشد اما باید توجه داشت که جدول 10 ماهه برای شهرداری ملاک نیست و اکثر درآمدها در ماه‌های آخر سال است. بودجه شهرداری غیرخطی است و ما نگران این هستیم که اعضای شورا در حال کمک به این هستند که آنچه که باید در سازمان فعالیت شود جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: شورای سازمان و هیات مدیره باید پاسخگو باشد که چه کاری در سازمان صورت می‌گیرد و اعضای شورا با برخی تصمیمات خود در حال تغییر این شرایط هستند و فعالیت سازمان را سعی دارند کاهش دهند.

شهردار قم تصریح کرد: شورای چهارم بودجه‌ای را تصویب کرده و برخی با برخی موارد بودجه جاری مخالف هستند اما باید احترام به این شرایط گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه بیاییم سطح تعاملات بین طرفین را افزایش دهیم گفت: با این شرایط می‌توانیم شرایط پیشبرد اهداف مدیریت شهری را بیش از پیش فراهم کنیم.

سقائیان‌نژاد همچنین با بیان اینکه ما موظف به تقویت حمل و نقل عمومی در شهر هستیم اظهار کرد: ما به طور جدی پیگیر این هستیم که فعالیت شرکت‌های خصوصی در قم قانونمند شود و در عین اینکه باید از حمل و نقل عمومی حمایت کنیم به دنبال حمایت معنوی برای فعالیت بهتر و موثرتر بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل نیز هستیم.