کد خبر ۵۵۰۷۸ ۱۷۱ بازدید انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۲

قم|پرداخت 380 میلیارد تومان تسهیلات مستقیم رفع موانع تولید در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 380 میلیارد تومان تسهیلات به‌صورت مستقیم در راستای تسهیل و رفع موانع تولید در استان پرداخت‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد سیجانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در هفته‌های گذشته تحولات مناسبی درزمینهٔ پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های استان درزمینهٔ رونق تولید رخ‌داده است.

وی با تأکید بر اهمیت دستیابی به اهداف تعیین‌شده درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در استان قم افزود: باید در  زمان کوتاه باقی‌مانده تا پایان سال روندی را درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی دنبال کرد که بتوان به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته نزدیک شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مهم‌ترین و محوری‌ترین موضوعات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان قم را موردتوجه قرار داد و گفت: مهم‌ترین مبحث اقتصاد مقاومتی در ستاد تسهیل، رفع موانع است که به‌نوبه خود می‌تواند تأثیرات مثبتی نیز در رونق اشتغال داشته باشد.

سیجانی هدف‌گذاری در افتتاح پروژه‌های دهه فجر را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که در دهه فجر انقلاب اسلامی در قم راه‌اندازی شد در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و  بعضی از  این پروژه‌ها  نیز سبب رونق تولید واحدهای راکد بوده است.

وی با تأکید بر میزان پرداخت تسهیلات در بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز کرد: در سال 96 و تا به امروز برای 76 مورد  137 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید و رونق اشتغال در بخش صنعت و معدن استان پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: در بخش صنعت درمجموع برای 196 مورد و واحد  353 میلیارد تومان تسهیلات پرداخته‌شده است.

سیجانی با بیان تسهیلات پرداخته‌شده درزمینهٔ رونق تولید و اشتغال در بخش جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: در بخش جهاد برای 321 طرح و واحد مرتبط با جهاد کشاورزی 22 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت‌شده است.

وی پرداخت‌های مستقیم درزمینهٔ رونق تولید و اشتغال در استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: 380 میلیارد تومان تسهیلات  درمجموع به‌صورت مستقیم در راستای رونق تولید و  رفع موانع پرداخت‌شده که سبب شده قم در این زمینه رتبه 16 کشوری را کسب کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اهمیت بخش گردشگری در رونق اقتصادی استان عنوان کرد: در این بخش تاکنون 33 طرح در سامانه بهین یاب ثبت‌نام شده که اعتباری بالغ‌بر 71 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌شده که پیش‌نویس‌های ابتدایی آن نیز برای معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات صورت گرفته است، و سامانه بهین یاب در حال حاضر برای ثبت طرح‌های گردشگری استان برای دریافت تسهیلات باز است.