کد خبر ۵۵۷۱۲ ۲۹۰ بازدید انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
استاندار قم :

بودجه سال97 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با پیش بینی 262 میلیارد ریال تصویب شد

صادقی برنامه ریزی برای حفظ اموال و سرمایه های موجود در منطقه ویژه اقتصادی را ضروری دانست و تاکید کرد: باید برنامه ریزی لازم برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری، حفظ اموال و سرمایه های موجود در این منطقه ویژه اقتصادی به کار گرفته شود.

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، استاندار قم در این جلسه با اشاره به اهمیت اتصال خط آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: باید اجرای این طرح در سال 97 در اولویت کاری مسئولان منطقه ویژه اقتصادی باشد.
سید مهدی صادقی، بر تجهیز منطقه ویژه اقتصادی به امکانات روز آتش نشانی تاکید کرد و افزود: تجهیز منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به امکانات اطفاء حریق و آتش نشانی یکی از دغدغه های مسئولان استان و تولیدکنندگان مستقر در این منطقه مهم اقتصادی است که باید از ظرفیت انبارهای موجود در منطقه برای ایجاد زیرساخت های لازم آتش نشانی استفاده کرد.
استانداری قم، برنامه ریزی برای حفظ اموال و سرمایه های موجود در منطقه ویژه اقتصادی را ضروری دانست و تاکید کرد: باید برنامه ریزی لازم برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری، حفظ اموال و سرمایه های موجود در این منطقه ویژه اقتصادی به کار گرفته شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز در این جلسه با بیان این که هرگونه توسعه ریلی باید از طریق شرکت راه آهن جمهوری اسلامی صورت بگیرد گفت: طبق پیگیری های صورت گرفته، اعتبار لازم برای طرح اتصال خط آهن منطقه اقتصادی به راه آهن سراسری، در سال 97 به راه آهن کشور تخصیص داده می شود.
سید حسن رضوی افزود: در صورت قطعی شدن تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اتصال خط راه آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، پیش بینی می شود تا پایان سال 97 زیرسازی این طرح مهم به اتمام برسد.
سید مهدی طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در این جلسه با اشاره به پیش بینی 262 میلیارد ریالی بودجه سال 97 این منطقه گفت: عملکرد واقعی سال 96 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مبلغ 147 میلیارد ریال بوده است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
احداث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد منطقه در شاهراه ترانزیتی کشور و مجاورت با حدود 60 درصد از صنایع و تراکم جمعیتی و دسترسی آسان به آن و همچنین وجود آب و هوای متعادل، امتیازهای مضاعفی را جهت منطقه نسبت به جایگاه های مشابه ایجاد کرده است.
هم اکنون سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، چین و هند منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فعالیت می کنند و بخشی از قطعات مورد نیاز در صنعت نفت به واسطه این سرمایه گذاری ها در این منطقه ویژه اقتصادی تولید می شود.
پروانه بهره برداری برای 117 واحد تولیدی در این منطقه صادر شده است که از این تعداد بیش از 100 واحد مشغول فعالیت هستند.