کد خبر ۵۶۵۰۰ ۱۲۴۵ بازدید انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
رضا علیزاده:

دولت از تصدی‌گری و بنگاه‌داری دست بردارد تا چابک شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای چابک‌سازی دولت هیچ نیازی به تفکیک وزارتخانه‌ها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم،رضا علیزاده نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی : ضمن مخالفت با تفکیک وزارتخانه‌ها گفت: با تفکیک وزارتخانه‌ها، به مسئولان بهانه خواهیم داد تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

علیزاده با اشاره به کلید خوردن ادغام وزارتخانه‌ها در مجلس هشتم اظهارکرد: هنوز مدت زمان زیادی از این ادغام نگذشته که شاهد هستیم دولت برای تفکیک آن‌ها لایحه‌ای ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه ادغام یا تفکیک وزارتخانه چندین سال موجب بحران در مدیریت آن وزارتخانه می‌شود، افزود: این بحران‌ها بر مدیریت و عملکرد وزارتخانه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه نباید درباره تفکیک یا ادغام وزارتخانه‌ها احساسی عمل کنیم، تصریح کرد: اگر این تغییرات در عملکرد وزارتخانه موجب تندی یا کندی وزارتخانه می‌شود، ادغامی اشتباه بوده و در عمل شاهدیم که ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب چابک شدن این دستگاه نشد.

علیزاده ادامه داد: راه‌های جدی تری برای چابک‌سازی دولت وجود دارد به طور مثال دولت می‌تواند دست از تصدی‌گری، بنگاه‌داری و دخالت‌های بیجا دست بردارد.

وی با بیان اینکه اگر دولت سیاست‌گذاری درستی را داشته باشد، چابک خواهد شد، بیان کرد: در صورت تفکیک وزارتخانه‌ها در این بازه زمانی، دولت دوازدهم نمی‌تواند پاسخگو باشد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: وزارتخانه‌هایی که هشت سال پیش ادغام شدند، هنوز از بحران ایجاد سازماندهی و داشتن الگوی ایده‌آل خلاص نشده‌اند، لذا با تفکیک آ‌نها بهانه‌ای برای از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن را به آن‌ها خواهیم داد.

علیزاده با اشاره به چالش‌های فراوان امروز کشور گفت: اینکه بخواهیم با وجود این مشکلات با جداسازی وزارتخانه‌ها همه مسائل را به حاشیه ببریم، اشتباه بزرگی است و مطمئنا مجلس به این اقدام رأی نخواهد داد.

وی همچنین درباره نمایندگانی که به دنبال تفکیک این وزارتخانه‌ها هستند، اظهار کرد: هر شخصی برای خودش دلایلی دارد، اما برای تفکیک نشدن وزارتخانه‌ها دلایل قاطعی وجود دارد که در زمان آن در صحن علنی مجلس ارائه خواهیم کرد و مطمئنا وکلای ملت با شنیدن آن دلایل قانع خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان