کد خبر ۵۶۵۴۶ ۱۰۱۲ بازدید انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

انتظار برخورد و اقدام مقتدرانه دستگاه قضایی با مدعیان بدون صلاحیت و شیاد طب سنتی/جلوی فتنه تبریزیانها باید گرفته شود

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دستگاه قضایی باید با مدعیان شیاد طب سنتی برخورد لازم را داشته باشد چرا که این افراد موجب وهن دین و روحانیت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده و سلامتکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی قم،  با اشاره به جایگاه خیرین سلامت در استان قم اظهار کرد: خیرین از گذشته تاکنون در بخش بهداشت و درمان استان نقش داشتند، نخستین بیمارستان قم در حدود 90 سال پیش توسط خیرین احداث و از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از مراکز بهداشتی و درمانی توسط خیرین ایجاد شد.

وی ادامه داد: دانشکده و سلامتکده طب ایرانی استان قم از جمله مرکزی است که با عنوان سلامتکده در کشور پایه گذاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: سلامت عرصه ای است که همه نهادها در آن نقش دارند، احداث دانشکده و سلامتکده طب ایرانی در استان قم نمادی از مشارکت اجتماعی است و مردم در عرصه سلامت حضور پیدا کردند.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به جایگاه طب سنتی در جامعه اظهار کرد: در هر جامعه متولی سلامت و درمان، وزارت بهداشت است و این وزارت خانه جایگاه طب سنتی را تبیین کرده و بدون تردید نگاه جهانی و ملی و دینی به سمت طب سنتی است.

وی ادامه داد: از چند سال پیش در دانشکده طب سنتی قم به صورت آکادمیک به این عرصه از طب پرداخته می‌شود، رشته طب سنتی، یک رشته تخصصی است و در آن به صورت دقیق، طب سنتی آموزش داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: هیچ منطقی نمی‌پذیرد کسی خودسرانه ادعای طب سنتی داشته باشد و با عناوین ساختگی و دروغین تحت عناوین طب اسلامی اقدام کند، این مساله به هیچ وجه قابل قبول نیست و آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این خصوص تذکراتی داد.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به برخورد با مدعیان دروغین طب سنتی اظهار کرد:چنین مساله ای علاوه بر ضربه زدن به سلامت، موجب وهن دین و مذهب می‌شود.

وی با بیان اینکه ، دسته ای از مدعیان طب سنتی، افراد شیاد یا نادان هستند ادامه داد: دستگاه قضایی باید با مدعیان شیاد طب سنتی برخورد لازم را داشته باشد، این افراد موجب وهن دین و روحانیت می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان خاطرنشان کرد: طب نوین در بسیاری از عرصه‌ها جوابگو نیست، به عنوان مثال سرماخوردگی ساده هنوز یک درمان ندارد، به دنبال تقویت جایگاه طب سنتی در ایران و استان قم هستیم تا این استان به شأن خودش در عرصه سلامت برسد.