کد خبر ۵۶۷۵۲ ۸۶ بازدید انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵

قم| 3 تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در 5 روز گذشته هزار و 81 مورد بازرسی و نظارت از 20 هزار واحد تحت پوشش در استان انجام‌شده که در قبال آن 3 تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حسن ایزانلو در نشست خبری که عصر امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: طرح تشدید نظارت‌ها در ایام عید نوروز بر واحدهای تحت نظر بیشتر خواهد بود.

وی افزود: طرح تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در ایام عید نوروز بر مراکز بهداشتی، هتل‌ها، مراکز عرضه غذا، اماکن بین‌راهی، نمازخانه‌ها و سامانه‌های آب‌رسانی بیشتر از هر زمان دیگری انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در طرح تشدید بازرسی‌های عید نوروز 55 نفر از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت تیم‌های 3 نفره و به‌صورت شبانه‌روزی خدمات و بازرسی‌های خود ارائه می‌دهد.

ایزانلو با هشدار به واحدهای متخلف بهداشتی در ایام عید نوروز عنوان کرد: با تخلفات اثبات‌شده در این روزها برخوردهای شدیدی مانند تعطیلی یا معرفی به مراجع قضایی برخورد می‌شود، تعداد 20 هزار واحد در قم تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد که 2 درصد از این مراکز در ایام عید تحت نظارت و آزمایش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر واحدهای آب‌رسانی، استخرها، و حوزه‌های مرتبط با آب و بهداشت به‌صورت جدی در ایام عید نوروز دنبال می‌شود و در 5 روز گذشته هزار و 81 مورد بازرسی و نظارت از واحدهای تحت پوشش در استان شده که در قبال آن 3 تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اهمیت طرح تشدید نظارت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: طرح تشدید نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم تا  15 فروردین‌ماه سال 97 ادامه خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه تأکید کرد: 60 آزمایشگاه در سطح استان قم مشغول به فعالیت بوده که دراین‌بین 5 آزمایشگاه خصوصی و تمام آزمایشگاه‌های دولتی در ایام عید به خدمات‌رسانی ادامه خواهند داد.

محمدرضا پرهام ادامه داد: مراکز رادیولوژی و ترک اعتیاد و دیگر مراکز خدمات‌رسانی به‌صورت شبانه‌روزی در این ایام به ارائه خدمات خواهند پرداخت و تمام بیمارستان‌های استان نیز در ایام نوروز به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی تأکید کرد: 10 بیمارستان استان قم آماده ارائه خدمات در ایام نوروز هستند همچنین تمام مراکز درمانی قم نیز برای ارائه خدمات مکفی برای ایام نوروز توجیه شده‌اند.