کد خبر ۵۶۷۷۸ ۱۷۱ بازدید انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۱

قم| ‌رتبه سوم اقامه نماز در سطح کشور زیبنده شهری مانند قم نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: طبق آمار وزارت کشور استان قم در بین استان‌های دیگر کشور در مبحث اقامه نماز در جایگاه سوم قرار دارد که این رتبه زیبنده شهری مانند قم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد غضنفری عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برنامه جامعی برای ترویج نماز باید استان تدوین شود.

وی افزود: نماز جایگاه و ارزش والای در تعالیم دینی داشته که قبولی و رد اعمال دیگر بر مبنای آن سنجیده و ارزش‌گذاری می‌شود که نشان از اهمیت والای این فریضه الهی در دین اسلام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم  با انتقاد از رتبه سوم قم در مقوله اقامه نماز در کشور گفت: طبق آمار وزارت کشور استان قم در بین استان‌های دیگر کشور در مبحث اقامه نماز در جایگاه سوم قرار دارد که این رتبه زیبنده شهری مانند قم نیست، با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد باید رتبه نخست کشور در اقامه نماز حاصل شود.

غضنفری با اشاره به جایگاه ویژه نماز در بین آموزه‌های اسلامی تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در استان قم باید بر مبنای اقامه نماز صورت گیرد که برای تحقق این مهم نیز باید حوزه فعالیت و مسئولیت دستگاه‌های مختلف شناخته شود.

وی ظرفیت عظیم فضای مجازی در نشر فرهنگ اقامه نماز را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: حقیقت این بوده که فضای مجازی از ظرفیت بسیار بالایی در زمینهٔ اقامه و ترویج فرهنگ نماز دارد که باید از این ظرفیت بالقوه استفاده شود، از طریق این بستر می‌توان با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم خاطرنشانکرد: تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌های اجتماعی در مبحث اقامه نماز اثرگذاری و ظرفیت‌های بالقوه‌ای را دارا هستند که باید از این بستر موجود برای فعالیت‌های پرشورتر مساجد استان نهایت بهره را برد.

غضنفری با تأکید بر اهمیت آموزش‌وپرورش در توسعه کشور عنوان کرد: توسعه کشورهای مدرن دنیا با توسعه‌یافتگی آموزش‌وپرورش و مدارس آن‌ها رخ‌داده است، با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی باید عقب‌ماندگی‌های صورت گرفته در مسیر توسعه کشور را جبران کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی تأثیر شگرفی در اقامه فرهنگ نماز در بین مخاطبان دارد باید از ظرفیت مراجع تقلید با توجه به جایگاه حساسی که دارند در راستای ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم تأکید کرد: آن چیزی که از اقامه فرهنگ نماز نصیب جامعه می‌شود کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، فکری و عملی بوده که خود را در رونق هرچه بیشتر مساجد نشان می‌دهد.

غضنفری با بیان اهمیت تخصیص اعتبارات لازم جهت ترویج فرهنگ نماز در استان خاطرنشان کرد:کمبود اعتبارات و مشکلات اقتصادی نباید رخنه‌ای در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های جانبی در حوزه نماز داشته باشد، می‌توان از بودجه اضافی و مازاد برخی ادارات در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز بهره برد.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در استان قم نیاز به یک برنامه جامع بوده که باید به‌درستی تدبیر و اجرا شود، پایبندی مدیران دستگاه‌های دولتی نقش خطیری در گرایش به فرهنگ نماز در بین کارکنان دارد.