کد خبر ۵۶۷۷۹ ۸۸ بازدید انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۱

قم| در تمام مدارس استان قم نماز جماعت اقامه می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: در تمام مدارس استان قم نماز جماعت اقامه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد خامه یار عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید فرهنگ اقامه نماز به‌درستی در ادارات و نهادهای دیگر استانی اشاعه داده شود.

وی با انتقاد از وضعیت اقامه نماز در برخی از مناطق شهر قم افزود: متأسفانه در واحدهای صنعتی و تولیدی موجود در شهرک صنعتی شکوهیه اقامه نماز جماعت کمتر اتفاق می‌افتد در حالی‌که انتظاری که از شهر قم می‌رود بیشتر از سایر شهرهای کشور است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با ابراز خرسندی از وضعیت اقامه نماز جماعت در بین مدارس استان گفت: خوشبختانه در حال حاضر در تمامی مدارس استان قم نماز جماعت اقامه می‌شود که امیدوار کننده است، اتفاقی که در دیگر استان‌های کشور کمتر مشاهده می‌شود.

خامه یار با تأکید بر نتایج مناسب اجلاس نماز استان عنوان کرد: اجلاس نماز استان با همکاری و تعامل مناسبی که در بین دستگاه‌های مختلف استانی شکل گرفت با خروجی بسیار مناسبی به پایان رسید و منابع مناسبی نیز از طریق این اجلاس برای اقامه نماز در استان قم در نظر گرفته شد.

وی با بیان اهمیت فرهنگ‌سازی در اقامه فرهنگ نماز در استان قم ادامه داد: طبق آمارهای رسمی، در مدارس و مراکزی که مدیران در نماز جماعت شرکت دارند تعداد دانش آموزان و کارکنان حاضر برای اقامه نماز جماعت بیشتر از حالت عادی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم کمبود امکانات و مراکز مذهبی در برخی مناطق استان را مورد توجه قرار داد و گفت: منطقه نیروگاه قم باوجود داشتن مردمی متدین و مؤمن از نظر امکانات و سرانه‌های دیگر در نوعی فقر به سر می‌برد که باید جبران شود.

خامه یار تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان قم در سال 88 بر اهمیت محرومیت‌زدایی از منطقه نیروگاه تأکید کرده است، در رابطه با نقش نماز در سلامت کار اداری اخیراً کتابی تدوین و چاپ‌شده است.

وی با اشاره به وضعیت تبلیغات میدانی در زمینهٔ نماز تأکید کرد: اخیراً میدانی به نام نماز در استان قم نام‌گذاری شده که فاقد المان‌های لازم است، باید حجم تبلیغات میدانی در مسئله نماز بیشتر از وضعیت فعلی باشد، تبلیغات میدانی در حوزه اقامه نماز در استان قم قابل‌قبول نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم تصریح کرد: در برخی بوستان‌ها و پارک‌های استان که تراکم جمعیت در ایام نوروز بیشتر بوده باید با تمهیدات انجام‌گرفته شاهد برپایی نماز به‌صورت جماعت باشیم، وضعیت نماز در هتل‌های استان نیز قابل‌قبول نیست.

خامه یار خاطرنشان کرد: توفیقات و موفقیت‌های احتمالی در مسئله نماز با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های استانی قابل تحقق است، در استان قم 150 نمازخانه بین‌راهی وجود دارد که نسبت به میانگین کشوری از وضعیت قابل‌قبول‌تری برخوردار است.