کد خبر ۵۷۰۵۲ ۱۱۲۸ بازدید انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۲
معاون حمل‌ و نقل شهردار قم خواستار شد:

لزوم ایجاد فضای رقابتی بین تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌های سنتی

عباس ذاکریان معاون حمل‌ و نقل شهردار قم گفت: باید مسیری را در شهر قم ایجاد کرد که تمام شرکت‌های تاکسی‌رانی موجود در شهر بتوانند با تاکسی‌های اینترنتی رقابت داشته و در این روند و دوره گذر دچار رکود و خسارت نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، عباس ذاکریان امروز در چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: بایدی شرایطی را برای رقابت درست و اصولی بین شرکت‌های مختلف حمل‌ونقل در شهر قم ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از شرکت‌های مختلف تاکسیرانی در شهر قم، افزود: باید مسیری را در شهر قم ایجاد کرد که تمام شرکت‌های تاکسی‌رانی موجود در شهر قم بتوانند با تاکسی‌های اینترنتی رقابت داشته و در این روند و دوره گذر دچار رکود و خسارت  نشوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با انتقاد از سیاست بازارشکنی شرکت حمل‌ونقل اینترنتی در قم گفت: اسنپ با ضریب عوارض 13 درصد به‌راحتی می‌تواند در داخل شهر تخفیف ارائه داده و دامپینگ کند بنابراین باید شورای اسلامی شهر چنین ظرفیتی را نیز در اختیار سازمان تاکسیرانی شهر قم قرار دهد.

ذاکریان با اشاره به ورود سهل‌الوصول ورود تاکسیرانان شهر قم در شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی خاطرنشان کرد: تمام شئون لازم برای راننده تاکسی‌ها باز گذاشته‌شده تا در صورت صلاحدید وارد فعالیت‌های خدمات حمل‌ونقل اینترنتی و بی‌سیم شوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم تأکید کرد: باید به دنبال ایجاد نوعی حالت تعادل بین راننده تاکسی و مسافر باشیم بنابراین تصویب لایحه 13 درصد در این زمینه می‌تواند مفید و مثمر به اثر شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز نام‌گذاری 16 مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع  و معابر گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و مشورت با خانواده‌های برخی شهدای ساکن در محلات مختلف در روزهای اخیر 17 مورد نام‌گذاری با اسامی شهدای شهر قم صورت گرفته است.

سید مجتبی سبحانی ثابت با تأکید بر معرفی نماینده تام‌الاختیار شورای اسلامی شهر قم در کمیته راهبری پروژه احداث شهرک خودرویی تأکید کرد: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر باید به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار در این حیطه وارد شود.

وی بابیان معرفی نماینده شورای اسلامی شهر قم در مباحث زیست‌محیطی شهر قم خاطرنشان کرد: یکی از اعضای شورای اسلامی به پیشنهاد رئیس شورای اسلامی و با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر باید مباحث زیست‌محیطی را در پروژه‌های شهری انتخاب‌شده و این مبحث پیگیری و رصد کند.