کد خبر ۵۷۱۶۰ ۱۰۶ بازدید انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶

فرماندار: قم آماده اسکان 150 هزار زائر در شب تحویل سال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رضا سیار روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل زائران استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری افزود: از ابتدای طرح نوروزی در 24 اسفند ماه ،آموزش و پرورش 250 واحد آموزشی را برای اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی آماده کرده که امشب 250 واحد آموزشی دیگر نیز در قم میزبان میهمانان نوروزی خواهد بود.
وی ، کل ظرفیت اسکان در واحدهای اقامتی،مسافرخانه و هتل های استان را 12 هزار و حداکثر 14 هزار تخت اعلام کرد و گفت: صحن جوادالائمه و شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز برای اسکان زائران آماده کرده است ضمن اینکه مسجد مقدس جمکران نیز 600 تخت در مهمانسرا و ظرفیت اسکان چهار هزار تن در شبستان کربلا را ایجاد کرده است.
سیار از آمادگی سالن های ورزشی آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان قم برای اسکان مسافران خبر داد و افزود: شهرداری نیز در مجموع 18 پارک را آماده اسکان و پنج کمپ نیز به طور کامل برای اسکان تجهیز کرده است.
وی همچنین با اشاره به انتقاد برخی صاحبان هتل و مسافرخانه در قم از اسکان مسافران در مدارس گفت: وجود 12 هزار تخت در واحدهای اقامتی هیچ تناسبی با 150 هزار مسافر نوروزی در قم ندارد به همین دلیل غیرواقعی است اگر برای حفظ منافع بخش خصوصی اقدامی موثر برای اسکان مسافران صورت نگیرد.
وی ادامه داد: درتمام مدارس میزهایی برای معرفی هتل ها و مسافرخانه های استان به مسافران ایجاد شده تا است اماکن اقامتی بتوانند از حضور مسافران نیز بهره ببرند.

** افراد شرور قبل از عید به زندان فراخوانده شدند
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای تامین امنیت زائران نوروزی گفت: نیروی انتظامی استان با تشکیل قرارگاه امام علی(ع) و 16 قرارگاه ذیل آن به دنبال به حداقل رساندن سرقت در ایام نوروز است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش امنیت در قم افزود: از 15 اسفند سال جاری تمام افراد با سابقه شرارت به زندان فراخوانده شده و 300 تن از افراد باسابقه نیز با تضمین و تعهد در این ایام تحت مراقبت پلیس هستند.
سیار از هدایت 360 معتاد متجاهر به کمپ های خصوصی ترک اعتیاد خبر داد و گفت: تیم های گشت مواد مخدر شهرستان قم در این ایام معتادان متجاهر را به کمپ های ترک اعتیاد هدایت می کنند که این اقدام نقش موثری در کاهش سرقت های خرد در این ایام دارد.
فرماندار قم همچنین، شیفت بندی کردن کشتارگاه ها، ایجاد 27 غرفه عرضه میوه، حذف تعطیلی نانوایی ها، 24 ساعته کردن فعالیت اصناف، تامین بنزین مورد نیاز جایگاه های سوخت و نیز نظارت شبانه روزی تیم های راهداری را از جمله دیگر اقدام های انجام شده برای ارائه بهتر خدمات به مردم ذکر کرد و گفت: آمادگی و هماهنگی دستگاه های اجرایی قم در سطح قابل قبولی است.
7404/ 6133/
انتهای پیام