کد خبر ۵۸۴۳۶ ۲۰۳ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
محسن غرویان در گفت و گو با دانا؛

روسری درندگان با شرایط کشور در تعارضند/ مقابله با دین گریزی وظیفه همگانی است

آیت الله غرویان مدرس حوزه علمیه قم با توجه به اهمیت ماه مبارک رجب و شعبان گفت: بر هر شخص مکلف و بالغ اهمیت و ارزش این ماه ها کاملا مشخص و روشن است و مستلزم آن است که با مقتنم شمردن این ماه ها با آمادگی روح و جسم به استقبال ماه مبارک رمضان مشرف شود.

آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه ماه مبارک رجب و شعبان ماه آماده سازی برای ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: ماه رجب و ماه شعبان بهترین فرصت و ارزشمندترین زمان جهت آماده سازی روح و روان انسان و بشریت برای استقبال و به پیشواز رفتن ماه مبارک رمضان است.

وی با مقتنم شمردن این ماه های رجب و شعبان تصریح کرد: رجبیون کسانی هستند که خودشان را در ماه رجب سیقل داده و برای تقرب جستن به درگاه باری تعالی آمادگی روحی پیدا می کنند و همچنین در این ماه توجه و تمرکز بیش تری دارند و لذا تهذیب نفس می کنند.


مدرس حوزهٔ علمیهٔ قم افزود:  این مواردی است که در روایات و احادیث ما مورد تاکید قرار گرفته است، به هر حال انسان می بایست در ماه مبارک رجب به مقدار قابل توجهی در مورد خودش، در رشته و حال و آینده خودش تفکر و تعقل کند و در این رابطه برنامه ریزی جامع و کاملی داشته باشد تا از دامن گناه پرهیز و دوری کند.

فطرت مردم فطرتی الهی است

غرویان ضمن تاکید بر اینکه فطرت مردم، فطرتی الهی است گفت: همه انسان ها زمانی که حقیقت را ببیند و آن را درک کنند به سمت آن تمایل داشته و سوق پیدا میکنند، مهم حقیقت و عدالت است.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که مردم برخی از افعال و کارهایی را می بینند که در قالب دین انجام می شود و آن با اصل دین، فطرت و وجدان نمی سازد از دین گریزان می شوند، اما همچنان این مردم نسبت به اصول و عقاید در باطنشان استوارند.

این کارشناس مسائل دین با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی بیان کرد: این هایی که کشف حجاب کرده و روسری خود را بر سر چوب می کنند با دین و مکتب و قرآن هیچ مشکلی ندارند، لیکن با شرایط کشور و دولت حاکم مشکل دارند، یعنی برخی از کارها و بی عدالتی هایی می بینند(اشاره به سخنان رهبری که فرمودند: ما در عدالت موفق نبودیم) که نهایتا با دیدن بند و بست ها، تبعیض ها، جفاها و اختلاص ها و دست بردن به بیت المال مسلمین، موجب بروز چنین واکنش هایی از سوی عده خیلی کمی می شود.

مقابله با دین گریزی وظیفه همگانی است

آیت الله غرویان در این رابطه بیان داشت: همه ما مسئولیم و این وظیفه بر دوش عده و یا گروه و جناح خاصی نیست، لذا این دسته از مسائل را می بایست از صدر تا ذیل جامعه همگی آن را رعایت کنیم تا یک فضای حقیقت طلبی و عدالت طلبی در سراسر جامعه حاکم شود، در غیر اینصورت اگر شخصی بگوید من عدالت را رعایت می کنم و دیگران رعایت نکنند، نمی شود لذا، عدالت یک امر جمعی است و نمی شود بصورت فردی به آن عمل کرد.

مدرس حوزه عملیه قم در پایان با اشاره به همگانی بودن اشاعه و فراهم سازی بستر حقیت جویی و عدالت طلبی گفت: باید یک فرهنگ مهربانی، حقیقت جویی و عدالت طلبی در جامعه حاکم شود تا ریشه و بنیان دین گریزی در جامعه و حکومت اسلامی خشکانیده شود.