کد خبر ۵۸۶۴۷ ۳۰۲۹ بازدید انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱
آيت‌الله مكارم شيرازي:

دولت‌هاي جنايت پيشه سلاح شیمیایی را بهانه برای حملات ناجوانمردانه قرار داده‌اند

يكي از مراجع تقليد گفت: سه دولت جنایت پیشه می‌خواهند به جایی حمله کنند و از هیچ مقامی اجازه نمی‌گیرند تفاوت آنها با قانون جنگل چیست؟ بهانه شیمیایی درست کردند و هر جا می‌خواهند حمله ناجوانمردانه و بدون مجوز داشته باشند به سراغ آن می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: هیچ کس به مقامی نمی‌رسد مگر اینکه در هنگام سحرگاهان به عبادت بپردازد. این عبادت به دور از ریاکاری است.

وی خاطرنشان کرد: انسان در آن لحظه با خداوند خلوت و از گناهان توبه می‌کند. اگر انسان در روز درگیری و مشکلی داشته است ولی در شب دیگر مشکلی نیست. عبادت سحرگاه امتیازات زیادی دارد و سبب تربیت و نورانیت می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عبادت شبانه برای اهل علم سهل است گفت: جوانان غیر اهل علم نیز نباید از این مسئله غفلت کنند زیرا در این دوران شور و شر پیرامون ما است پناه بردن به عبادت شبانه تأثیر مهمی در بیمه کردن جوانان و افراد دارد.

وی عنوان کرد: در این دوران عوامل خطرناک فساد اخلاق زیاد است و باید به عوامل بازدارنده تأکید و تکیه کنیم تا خود و دیگران را حفظ کنیم و اهل علم در این زمینه سرمشق باشند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در برنامه‌های اجتماعی شناخت جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم گفت: در صورت نداشتن شناخت نسبت به جامعه و دنیا فریب می‌خوریم زیرا لعابی از انسان دوستی و حقوق بشر در ظاهر دارد.

وی ادامه داد: هزاران نفر را با بمب‌های خوشه‌ای می‌کشند ولی خم به ابرو نمی‌آورند این امر باطن کار است بنابراین باید دنیای کنونی را شناخت.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سه دولت جنایت پیشه می‌خواهند به جایی حمله کنند و از هیچ مقامی اجازه نمی‌گیرند تفاوت آنها با قانون جنگل چیست؟ بهانه شیمیایی درست کردند و هر جا می‌خواهند حمله ناجوانمردانه و بدون مجوز داشته باشند به سراغ آن می‌روند.

وی تصریح کرد: انگیزه آنها عربستان سعودی است که در اختیار هر سه دلارهای نفتی گذاشته است بنابراین فرانسه،  انگلستان و آمریکا تکلیف روشنی دارند و بر لازم است بدانیم در چه دنیایی زندگی می‌کنیم تا فریب نخوریم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه برخی هنوز در خواب هستند و می‌گویند دنیای تمدن چه می‌گوید گفت: نباید فریب این ادعا را خورد و باید خود را آماده کنیم و اسم آنها را اشراری گذاشت که تابع قانون نیستند.

وی یادآور شد: یکی از رجال سیاسی آنها در مجلس انگلستان گفته شما باید تابع نمایندگان مجلس انگلستان باشید نه قانون آمریکا بنابراین نباید فریب این دنیا را خورد.