کد خبر ۵۹۱۲۷ ۹۰ بازدید انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱
استاندار قم:

مسئولان برای حفاظت از منابع آبی طرح ارائه کنند

قم- ایرنا- استاندار قم گفت: دستگاه های دولتی باید صادقانه در جهت حفاظت از منابع آبی طرح و برنامه های تخصصی و کارشناسی شده در حوزه خویش را ارائه کنند تا مصوب و اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید مهدی صادقی روز سه شنبه درجلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آب دراستانداری قم افزود: کمیته ویژه ای زیر نظر این کارگروه در استانداری قم تشکیل می شود تا طرح های ارائه شده توسط دستگاه ها را مورد بررسی قرار دهد.
وی افزود: اختیار طرح ها با کارگروه استانی سازگاری با کم آبی است تا هر استانی بر اساس شرایط اقلیمی خویش در خصوص مدیریت منابع آبی برنامه ریزی کند.
وی با بیان این که مدیریت مصرف آب در کشور مورد تاکید مسئولان قرار گرفته است گفت: طی بررسی های صورت گرفته مسئولان به این نتیجه رسیده اند که در کشور شاهد تنش آبی هستیم و در آینده به بحران خواهیم رسید.
وی ادامه داد: شرایط آبی استان برای دستگاه ها روشن است از این رو باید تصمیم های جدی و سیاست گذاری ها درست انجام شود چرا که حفاظت از منابع آبی برای آیندگان وظیفه وجدانی و ملی همه است.
استاندار قم، با اشاره به این که باید از روش های نوین آبیاری دربخش های مختلف بهره برد گفت: باید طرح های منطقی در بخش کشاورزی و استفاده از منابع آبی در فضاهای سبز ارائه تا اجرایی شود.
وی اضافه کرد: توسعه کشت زارعی به علت کمبود آب، ممنوع است و باید کارهای پژوهشی در خصوص کاشت گونه های گیاهی کم آب بر و مقاوم با اقلیم در قم صورت بگیرد تا منابع آبی را مدیریت کنیم.
صادقی تاکید کرد: شهرداری قم در فضای سبز اقدام های خوبی انجام داده است که زمینه های استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز نیز باید ایجاد شود.
8138/ 6133/