کد خبر ۵۹۲۸۰ ۱۱۴۱ بازدید انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱
اکبر شوکت:

دولت دوازدهم متأسفانه نتوانست انتظارات کارگران در مورد تأمین اجتماعی و اقتصاد را برآورده کند

اکبر شوکت صبح امروز در مراسم رونمایی از سند اشتغال استان قم گفت: دولت دوازدهم متأسفانه نتوانست انتظارات کارگران در مورد تأمین اجتماعی و اقتصاد را برآورده کند، کشور ما درزمینهٔ اقتصادی و صنعتی نیازمند یک انقلاب و دگرگونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، اکبر شوکت صبح امروز در مراسم رونمایی از سند اشتغال استان قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: تصویب سند معیشت بخشی از مشکلات ادواری کارگران را بهبود می‌دهد.

وی با اشاره به اصالت تشکل‌های کارگری استان قم افزود: تشکل‌های کارگری استان قم  با تعامل مناسبی که با تشکل‌های کارفرمایی دارد آبرو و اصالت ویژه‌ای در کشور دارند.

عضو هیئت‌ امنای سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر گسترش اتحادیه‌های کارگری در کشور گفت: رشد اولیه تشکل‌های کارگری در بخش ساختمان از استان قم آغازشده که امروزه به بیش از 400 تشکل و سندیکای کارگری در کشور گسترش پیداکرده است.

شوکت با تأکید بر مزایای تصویب سند معیشت در کشور ابراز کرد: تصویب سند معیشت بعد از گذشت چهل سال از انقلاب امسال رسماً به رسمیت شناخته شد که امید می‌رود با اجرای این سند بخشی از حقوق پایمال‌شده کارگران جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی کشور در سال‌های گذشته در وضعیت مشوش و سردرگمی قرار داشت که خوشبختانه امروزه این سازمان تا حدود بسیار زیادی سامان‌یافته و بخشی از مشکلات آن از بین رفته است.

عضو هیئت‌ امنای سازمان تأمین اجتماعی از گسترش مراکز ملکی و درمانی در4  سال گذشته خبر داد و گفت: مراکز ملکی و درمانی در4  سال گذشته بیش از میزان مشابه در 12 سال گذشته بوده است، خارج کردن تأمین اجتماعی از بنگاه‌داری و روانه کردن سودهای حاصل از آن به بورس و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سودآور از توفیقات مهم سازمان در سال‌های اخیر بوده است.

وی با ابراز تأسف از برآورده نشدن انتظارت کارگران در دولت دوازدهم بیان کرد: دولت دوازدهم متأسفانه نتوانست انتظارات کارگران در مورد تأمین اجتماعی و اقتصاد را برآورده کند، کشور ما درزمینهٔ اقتصادی و صنعتی نیازمند یک انقلاب و دگرگونی است.

شوکت وضعیت فعلی کارگران کشور را  مورد رضایت خانواده کارگری ندانست و عنوان کرد: متأسفانه وزیر بهداشت هزینه‌های اجرای طرح تحول سلامت را از جیب کارگران برداشته است، سالانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان از جیب کارگران به خاطر تحول سلامت برداشته می‌شود.

وی تثبیت نرخ ارز و ارائه تسهیلات سهل‌الوصول موردبررسی قرارداد و افزود: تثبیت نرخ ارز و ارائه تسهیلات سهل‌الوصول دو شرط مهم در ایجاد انگیزه در بین کارفرمایان است، اگر رانت‌خواری، قاچاق و دلال پروری در کشور از بین نرود مشکل تولید در کشور حل نمی‌شود.

عضو هیئت‌ امنای سازمان تأمین اجتماعی بیمه کارگران ساختمانی را از بزرگ‌ترین مشکلات کارگران استان قم اعلام کرد و گفت:  باید سازمان در قبال این افراد بی‌تفاوت نبوده و در برابر مشکلات آن‌ها حساس باشد.

وی  اظهار داشت: در حال حاضر تنها راه نجات تولید و اشتغال کشور تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دخیل دادن نمایندگان آن‌ها در مجالس تصمیم‌گیری است اگر این تشکل‌ها در مراکز تصمیم‌ساز حضور نداشته باشند، رانت‌خواری، فساد و فقر برطرف نمی‌شود.