کد خبر ۵۹۴۰۹ ۲۱۴ بازدید انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸
در آستانه جشن های نیمه شعبان،

24 پایگاه هلال احمر درقم فعال می شود

قم- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: 24 پایگاه ثابت و سیار امدادی در آستانه جشن های نیمه شعبان از 10 الی 14 اردیبهشت ماه در این استان فعال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، محمد گلفشان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد پایگاه در صحن و شبستان های مسجد مقدس جمکران، هسته مرکزی مسجد، بلوار پیامبر اعظم(ص)، محورهای مواصلاتی و منتهی به مسجد، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی و خروجی استان قم برای خدمات رسانی به زائران مستقر خواهند شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم افزود: 43 دستگاه امدادی شامل آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس، مینی بوس و سایر خودروهای امدادی و تیم های واکنش سریع خدمات ارائه می کنند همچنین یک فروند بالگرد نیز آماده انتقال حادثه دیدگان احتمالی به مراکز درمانی است.
وی ادامه داد: روزانه 19 پزشک،32 پرستار، 172 نجاتگر داوطلب و 24 امدادگرخدمات امدادی ارائه خواهند کرد ضمن این که 120 تن از داوطلبان جمعیت هلال احمر قم مسئولیت انتقال سالمندان را از پارکینگ های مسجد مقدس جمکران به داخل مسجد بر عهده خواهند گرفت.
وی گفت: همچنین شماره تماس 112 دارای 2 بخش آموزشی و عملیاتی است به گونه ای که در صورت حادثه احتمالی افراد می توانند، اعلام کنند.
گلفشان، با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در هفته هلال احمر از 15 الی 21 اردیبهشت ماه سال جاری گفت: همایش تجلیل از مربیان و استادهای علمی کاردبردی، افتتاح مرکز توانبخشی، برگزاری مانور امدادی غنچه های هلا، اجرای جشن بزرگ طعم مهربانی ویژه بیماران صعب العلاج، برگزاری کاروان سلامت، دیدار با خانواده های شهدا و مراجع تقلید از جمله مهمترین برنامه های این هفته است که از سوی معاونت های این جمعیت برنامه ریزی شده است.
وی، برگزاری دوره کشوری مستند سازی در حوادث، افتتاحیه ششمین دوره المپیاد آماده استانی طرح دادرس، برگزاری طرح بزرگ امداد و نجات منتظران ظهور، اجرای طرح دستان با کرامت، برگزاری مسابقه های ورزشی و فرهنگی، افتتاح خانه هلال در سطح شهر و روستاهای قم، برگزاری دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.
/8138/ 6133/