کد خبر ۶۰۲۸۳ ۳۹۶ بازدید انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹
گزارش کامل مراسم افتتاحیه خانه احزاب قم؛

افتتاح و انتخاب اعضای اصلی خانه احزاب استان قم

خانه احزاب استان قم به عنوان نهمين خانه احزاب کشور در حضور مسئولان استانی و رئیس خانه احزاب کشور، همراه با انتخابات اعضای اصلی و بازرس، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، دفتر خانه احزاب استان قم در محوطه فرهنگسرای جوان قم، توسط حسین کمالی، رئیس خانه احزاب ایران و احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افتتاح شد.

 

احد جمالي معاون سياسي امنيتي استانداري قم، در مراسم افتتاح خانه احزاب استان قم، که در سالن بعثت فرهنگ سراي جوان استان برگزار شد، با اشاره به جايگاه احزاب در تحولات سياسي و اجتماعي، اظهار کرد: تشکيل خانه احزاب در قم بعنوان نهمين استان کشور در تجميع آرا و نظرات طيف هاي مختلف سياسي استان نقش بسزايي دارد.


وي بر ضرورت استفاده از نخبگان حوزوي، دانشگاهي و سياسي، تأکيد و گفت: نقش آفريني در راه ايجاد اميد و نشاط و توسعه جامعه از وظايف مهم خانه احزاب است و اميدوارم افتتاح نهمين خانه احزاب کشور در قم نويدي براي پويايي هرچه بيشتر فضاي سياسي و اجتماعي کشور باشد


معاون استاندار فرهنگ غالب جامعه ما را گفتمان خواند و افزود: مفسر اين فرهنگ بنيان گذار انقلاب اسلامي است و تداوم اين نظام هم با گفتمان بدست مي آيد.

 


در اين جلسه همچنين کمالي رييس خانه احزاب کشور با ابراز خرسندي از تشکيل نهمين خانه احزاب کشور در قم، اظهار کرد: تلاش مسئولين استان براي تشکيل خانه احزاب قابل تقدير است.


وي کار احزاب را شفاف کردن مسائل دانست و ادامه داد: استفاده از ظرفيت هاي مردمي احزاب مي تواند در شکل گيري جامعه اي پويا و منسجم کمک شاياني داشته باشد.


کمالي حضور احزاب در کنار يکديگر و تجميع افکار مختلف در جامعه را امري مهم تلقي نمود و خاطر نشان کرد: احزاب مي توانند در توسعه سياسي و اجتماعي کشور تآثير زيادي داشته باشند.

 
 
بر اساس قانون تهیه شده، اولین خانه احزاب استان قم با ۹ عضو اصلی و یک بازرس فعالیت خود را شروع می‌‌‌کند. بر این اساس، سهم هر یک از احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل از این ۹ عضو اصلی، سه نفر است و یک بازرس هم از میان کلیه احزاب مختلف اصلاح‌‌‌طلب، اصولگرا و مستقل برای خانه احزاب قم انتخاب شد.
 
 
نتیجه اولین انتخابات خانه احزاب استان قم با حضور حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران، با حضور حسین کمالی رئیس خانه احزاب استان قم، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، مرتضی بابایی، مدیرکل امور سیاسی استانداری قم و جمعی از بازرسان وزارت کشور برگزار شد، به شرح ذیل است:
 
 
*سهمیه اصلاح طلبان:
 
۱- ربیع‌‌‌‌‌‌الله کمری (دبیر حزب اعتمادملی در استان قم)
۲- ابوالفضل کاویانی (دبیر انجمن اسلامی معلمان در استان قم)
۳- محمد خون‌چمن (دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی) 
 
 
*سهمیه اصولگرایان:
 
۱- حسین مینافی (دبیر جبهه پیروان امام و رهبری در استان قم)
۲- سیدمحمد آقامیری (دبیر جبهه اصولگرایان در استان قم)
۳- محمد عکافان (دبیر شورای هماهنگی اصولگرایان در استان قم)
 
 
*سهمیه مستقلین:
 
۱- منصور رحیمی (دبیر حزب اعتدال و توسعه در استان قم)
۲- مهدی قاسمی (دبیر انجمن اسلامی فرهنگیان در استان قم)
۳- مصطفی جلالی (دبیر حزب مردمی اصلاحات در استان قم)
 
 
*بازرس: 
 
۱- علی چهرقانی (دبیر حزب اسلامی کار در استان قم)