کد خبر ۶۰۴۲۶ ۱۱۰ بازدید انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴
مدیرکل اوقاف قم:

جزء خوانی قرآن در بقاع امامزادگان قم برگزار می شود

قم- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، محافل جزء خوانی قرآن کریم در 10 بقاع متبرک امامزاده این استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این محافل با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی در 2 نوبت صبح و عصر ترتیب می یابد.
وی همچنین با اشاره به طرح ضیافت الهی در بقاع متبرک امامزادگان قم گفت: برپایی سفره های ساده افطاری در 20 بقاع، پاسخگویی به شبهه های دینی و مباحث احکام روزه داری، مشاوره، ترویج فرهنگ وقف، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان از جمله برنامه های این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امورخریه قم ادامه داد: برگزاری خیمه های معرفت با حضور 60 تن از روحانیان و مبلغان حوزه های علمیه، اجرای برنامه های مختلف از جمله اقامه نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام شرعی و مجالس احیا در شب های قدر از دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی طرح ضیافت الهی است.
وی با بیان این که بقاع متبرک امامزادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی است که بر اساس نیات واقفان اجرایی می شود.
وی گفت: ماه رمضان یک دوره تربیتی و خودسازی برای عموم مردم است که باید از دستورهای دین اسلام در این راستا بهره مند شوند.
حسینی مقدم همچنین با اشاره به نصب دوربین های مداربسته در بقاع امامزادگان قم گفت: در راستای ایجاد امنیت برای زائران، بسیاری از این اماکن مقدس مجهز به دوربین مدار بسته شده اند، ضمن این که از توان نیروهای امنیتی و انتظامی نیز در این حوزه بهره مند هستیم.

** معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز اظهار داشت: در کوه خضرنبی و در جوار گلزار شهدا برنامه های فرهنگی و محافل قرآنی برگزار می شود که هر ساله با استقبال مردم همراه است.
حجت ‎الاسلام یوسف احمدی افزود: در این مکان همزمان با ماه مبارک رمضان در طرح ضیافت الهی، خیمه های معرفت با غرفه های مختلف فعال می شود.
وی از فعالیت سه تن از روحانیان در ندامتگاه های استان نیز خبر داد و گفت: برنامه های تربیتی، فرهنگی و مشاوره ای توسط این روحانیان برای زندانیان اجرایی می شود.
وی گفت: در حال حاضر600 تن در ندامتگاه های استان مشغول حفظ قرآن کریم هستند که موفق به حفظ جزءهای مختلف قرآن شده اند.
/8138/ 1175