کد خبر ۶۰۴۴۴ ۱۱۹ بازدید انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۳
استاندارقم:

روابط عمومی ها در گفتمان سازی شعار سال ورود کنند

قم- ایرنا- استاندار قم به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با صدور پیامی آورده است: تشویق و ترغیب مردم به استفاده از محصولات ساخت داخل، مهم ترین مطالبه ای است که انتظار می رود مجموعه های روابط عمومی گفتمان ساز با ورود خردمندانه پاسخگوی مطالبات باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از استانداری قم، در پیام سید مهدی صادقی آمده است: 'ارتباط و تعامل' اساسی ترین عنصر مورد نیاز بشر و روابط عمومی تسهیل گر و تأمین کننده این نیاز در دنیای پیشرفته امروزی است. روابط عمومی به مفهوم نوین آن یکی از ارکان مهم توسعه سازمانی و اصلی ترین حلقه اتصال و پیوند دو سویه سازمان ها با مخاطبین بشمار می رود. یک روابط عمومی به روز و کارآمد تلاش می کند که در کنار صیانت از منافع سازمانی، مدافع خوبی نیز برای حقوق مردم و مخاطبین باشد.
پیام ادامه یافته است: مجموعه ای که فراتر از جایگاه سازمانی و اداری قرار داشته و در کنار اصحاب رسانه و به عنوان آئینه تمام نمای انتظارات و پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت، نقش مهم و بی بدیلی را در زمینه آگاه سازی افکار عمومی نسبت به خدمات نظام و تلاشهای دلسوزانه خدمتگزاران مردم در دستگاه های اجرایی، اعتمادافزایی و دمیدن روح امید و نشاط و اخلاق مداری در جامعه بر عهده دارد.
در این پیام آمده است: در عصری که اطلاعات به سرعت و به لحظه و آنی در حال تغییر و نو شدن است، ایستایی و سکون جایی در روابط عمومی نداشته و می طلبد که روابط عمومی ها با درک درست از نیازها و ضرورت های زمانه، از عملکرد و ساختار سنتی و ناکارآمد فعلی خود فاصله بگیرند و با مجهز شدن به دانش و تکنولوژی های روز ارتباطی و شناخت صحیح نسبت به نیازهای اصلی سازمان و مخاطبین، در صدد همگون شدن با دنیای پیچیده اطلاعات و ایفای موثر وظایف و رسالت های کاری باشند.
در بخش دیگر این پیام آمده است: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب بنام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، بدون شک گفتمان سازی شعار سال و اهتمام علمی و عملی به مقوله و راهبرد حمایت از تولید ملی و تشویق و ترغیب مردم به استفاده از محصولات ساخت داخل، مهم ترین مطالبه ای است که انتظار می رود مجموعه های روابط عمومی و دیگر رسانه ها و نهادهای فرهنگی گفتمان ساز با ورود خردمندانه و مؤثر به این بخش، پاسخگوی مطالبات و انتظارات باشند.
پیام حاکیست: نامگذاری 27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت ارزنده ای برای قدردانی از زحمات فعالان و زحمت کشان این عرصه و هم افزایی و تلاش مجدانه در راه رشد و بالندگی و پویایی بیش از پیش این نهاد مدنی است. فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک این روز به همه تلاش گران عرصه روابط عمومی و ارتباطات، به ویژه مدیران و کارشناسان محترم روابط عمومی دستگاه های اجرایی و اساتید و دانشجویان علوم ارتباطات در استان قم، توفیقات روزافزون همه این عزیزان را در انجام وظایف و مأموریت های کاری از درگاه ایزد منان مسالت دارم.
/8138/ 6133/