کد خبر ۶۰۴۵۰ ۱۴۴ بازدید انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶

نرخ خرید تضمینی گندم و کلزا اعلام شد

مدير کل غله و خدمات بازرگانی قم با بیان اینکه امسال قیمت گندم علی الحساب و قیمت کلزا، قطعی پرداخت می شود،نرخ خرید تضمینی این دو محصول را اعلام کرد.

نرخ خرید تضمینی گندم و کلزا اعلام شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ راد منش،مدیر کل غله و خدمات بازرگانی قم از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا خبر داد وگفت:امسال قیمت گندم به صورت علی الحساب و قیمت کلزا به صورت قطعی پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود:قیمت هر کیلو گندم 13 هزار ریال و هر کیلو کلزا 28 هزار و 665 ریال اعلام شده  است.

رادمنش هزينه نگهداری در انبار، هزينه بارگيری و خسارات ناشی از جابه جايی های مکرر گندم را يکی از عوامل افزايش نرخ تمام شده گندم دانست و گفت: برای کاهش خسارت ناشی از اين اقدامات، برای اولين بار هزينه انتقال گندم از مزرعه تا سيلو به کشاورزان پرداخت می شود.

گندم گلستان، خوزستان و فارس غنی ترین گندم در سطح بین الملل

مدير کل غله و خدمات بازرگانی قم میزان گندم خريداری شده سال زراعی گذشته را 24 هزار و 700 تن وکلزار را 2 هزار 700 تن اعلام کرد و افزود: با توجه به بارش های بی موقع در بهار امسال وکم آبی های زمستان، احتمال کاهش حجم محصولات وجود دارد.

وی همچنين توليد گندم استان را بسيار پايين تر از نياز متقاضيان استان دانست و افزود: ماهانه بين 10 تا 12 هزار تن مصرف گندم استان است که با توجه به اين آمار نياز مازاد را از استان های گلستان، خوزستان و فارس که دارای غنی ترين نوع گندم در سطح معيارهای بين المللی است تامين می شود.

اعتراض  بر کیفیت نامطلوب آرد قم، فرافکنی است

راد منش ادعا کرد آرد مصرفی در استان بالاترين کيفيت در بين استان ها را دارد و اعتراض برخی نانوايان بر کيفيت اين محصول را فرافکنی خواند.

وی با اشاره به ممنوعيت واردات گندم از چهارساله گذشته تصريح کرد:برخی سود جويان که در رسانه ها هم قدرت دارند قصد تخريب کردن کيفيت آرد وبرگشت به روند گذشته واردات هستند.