کد خبر ۶۰۴۹۵ ۳۱۱ بازدید انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۴
گفتاری از آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری؛

سحر و برکات ماه رمضان و شب قدر وقت محدودی دارند، منتظر من و شما نمی‌مانند که هر وقت آماده شديم، شروع شوند!

انسان اگر فرصت‌ها را از دست داد، «روز» مراقبه نکرد و «شب» هم وقتش را تلف کرد، پيداست که «سحر» بلند نخواهد شد. کودکی که صبح تا شب در کوچه بازی می‌کند پيداست شب که پدرش به خانه می‌آيد خواب است و نمی‌تواند از او بهره‌مند شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، متن پیش‌رو گفتاری از آیت‌ا... میرباقری در مورد اهمیت ماه مبارک رمضان است که در ادامه می آید: «انسان بايد در «روز» چشم و زبانش را کنترل کند و برای اين که «سحر» بيدار شود، باید مقدمه‌چينی کند. اين يعنی همان «سارعوا».

انسان اگر فرصت‌ها را از دست داد، «روز» مراقبه نکرد و «شب» هم وقتش را تلف کرد، پيداست که «سحر» بلند نخواهد شد. کودکی که صبح تا شب در کوچه بازی می‌کند پيداست شب که پدرش به خانه می‌آيد خواب است و نمی‌تواند از او بهره‌مند شود. کسی که مواظب خوراک، کلام و چشم خود نيست، کی می‌خواهد از نجوای سحر مُتنعّم باشد؟!

«سارعوا» يعنی فرصت‌ها را از دست ندهيد. فرصت‌ها می‌آيند و منتظر نمی‌مانند. سحر و برکات ماه رمضان و شب قدر وقت محدودی دارند، منتظر من و شما نمی‌مانند که هر وقت آماده شديم، شروع شوند!

پس، بايد، از قبل، لباس آماده کنی و شست‌وشو کنی و خودت را برای مهمانی مهيا کنی. مُسارعه يعنی فرصت را از دست ندادن و مترصّدِ فرصت‌ها بودن. ديده‌ايد گاهی که شيطان کنار آدم می‌آيد، تا می‌خواهيد بِجُنبيد که وضو بگيريد و به نماز جماعت برسيد، نماز تمام شده است.

«سارعوا» يعنی اوّلِ اذان در مسجد باش. کسی که وقتی اذان تمام می‌شود تازه می‌خواهد وضو بگيرد پيداست که به نماز جماعت نمی‌رسد. اين که اين قدر می‌گويند صف اول نماز جماعت ثواب دارد، يعنی اول از همه به مسجد برو و آخر همه از مسجد بيرون بيا.»

*بخشی از بیانات استاد سید محممهدی میرباقری