کد خبر ۶۰۶۴۵ ۴۴۰ بازدید انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم؛

افتتاح ۲کلینیک تخصصی در بیمارستان شهید بهشتی و فرقانی

اکرمی گفت: دوکلینیک تخصصی در بیمارستان‌های شهید بهشتی و فرقانی در ماه‌های ابتدایی سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر اکرمی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم،با اشاره به برنامه دانشگاه علوم پزشکی قم برای افزایش زیرساخت‌های سطح سه درمان،گفت:دوکلینیک تخصصی در بیمارستان‌های شهید بهشتی و فرقانی در ماه‌های ابتدایی سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به محدوده فیزیکی این دو کلینیک تأکید کرد: در کشور بیشترین فضایی که تا به امروز به کلینیک‌ها اختصاص داده شده بود ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع بود اما این دو کلینیک تخصصی با توجه به نیاز موجود برای افزایش فضای تخصصی درمان، هر کدام با حدود ۵ هزار و ۵۰۰ متر فضا در کشور بی‌سابقه هستند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم این دو کلینیک تخصصی از زیرساخت‌های درمان تخصصی هستند که در سطح کشور می‌توان از آنها به عنوان نمونه استاندارد نام برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم اجرا و زمینه‌سازی نظام ارجاع را به عنوان تکلیف وزارت بهداشت برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی نام برد که همه خدمات و توسعه زیرساخت‌ها باید در قالب اجرای آن صورت بگیرد.

به گفته وی ارائه خدمات در این کلینیک‌های تخصصی نیز در ادامه اجرای این نظام صورت خواهد گرفت به این معنا که ارائه خدمات در این کلینیک‌ها و بخش‌های تخصصی در ادامه سطح یک خدمات بهداشت و درمان و ثبت در سامانه سیب خواهد بود و ارجاع به این کلینیک‌ها باید از فیلتر مراحل ابتدایی‌تر صورت بگیرد.

به گفته اکرمی پیش از این هم در سال‌های اخیر توسعه خدمات سطح یک بهداشت و درمان مورد توجه بوده و با ایجاد ۴۱ مرکز جامع سلامت و ۱۳۶ پایگاه سلامت تمام جمعیت استان و همه مناطق حاشیه‌ای تحت پوشش پرونده سلامت الکترونیک در قالب سامانه سیب قرار گرفتند.

اکرمی از فعالیت همزمان ۳۵ پزشک متخصص و فوق متخصص در این مراکز خبر داد و بیان کرد: افزایش خدمات سطح سه در راستای زمینه‌سازی برای اجرای نظام ارجاع بعد از توسعه خدمات بهداشت و سطح یک در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار گرفته است.