کد خبر ۶۱۴۸۵ ۲۳۷ بازدید انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱

رفیعی: امام راحل ادامه دهنده سیره امیرالمومنین بود

قم- ایرنا - عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به سیره زندگانی حضرت علی(ع) گفت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دنبال کننده سیره و رفتار امیرالمومنین پیشوای نخست شیعیان جهان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم از بارزترین شاخصه های زندگی نخستین پیشوای شیعیان است و آن امام همام در لحظه شهادت به همه مردم جهان این پیام و درس را داد که همیشه دشمن ظالم و دوست مظلوم باشید.
وی با بیان این که حمایت از مظلوم و برخورد با ظالم هزینه دارد، افزود: نباید انتظار داشته باشیم که بواسطه دفاع از مظلوم کسی با ما کاری نداشته باشد.
وی یافتن مصداق ظالم و مظلوم در دنیای امروز را ضروری دانست و گفت: این که بین رژیم صهیونیستی و فلسطین، سوریه و داعش، عربستان و حوثی های یمن و آل خلیفه و شخصیت هایی مانند شیخ عیسی قاسم ظالم و مظلوم چه کسی است کاملا مشخص است.
وی ادامه داد: یک روز یزد بن معاویه و امام حسین (ع) و رژیم شاه و مبارزانی که در زندان ها شکنجه می شدند، مصداق ظالم و مظلوم بودند، اما اکنون باید در جریان برخورد با دنیا این مصادیق را تعیین کرد.
رفیعی افزود: یکی از ویژگی های رهبر کبیر انقلاب نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس است و این روز نماد دفاع از مظلوم محسوب می شود.
وی اضافه کرد: حضرت امام از زمانی که در پاریس حضور داشت، در مصاحبه های خود از فلسطین دفاع کرد و اسراییل را رژیم جعلی خواند.
رفیعی با تاکید بر این که نظم نظام اسلامی بر مبنای دفاع از مظلوم گذاشته شده است، افزود: اگر به دنیا بگوییم که پشتیبانی خود را از تمام جریان های مظلوم دنیا از جمله حزب الله لبنان و فلسطین کنار گذاشتیم، دیگر کسی دشمن ما نخواهد بود؛ اما بدترین توشه برای قیامت ظلم به مردم است و ظلم، مادر همه بدبختی هاست.
استاد حوزه علمیه قم، عدالت و غیرت دینی را نیز از ویژگی های سیره امام علی(ع) دانست و با اشاره به حق محوری به عنوان مشخصه دیگر زندگی آن حضرت افزود: زندگی امام راحل نیز بر مبنای قانون مداری بود، تا جایی که اگر احساس کرد ضربه ای به دین وارد می شود در مقابل سلمان رشدی نویسنده کتاب آیه های شیطانی موضع گرفت و حکم به ارتداد آن داد.
وی با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد در تیرماه سال 67 از سوی امام افزود: حضرت امام با جدیتی که در مبارزه داشتند، ولو این که نگاه های نادرستی نسبت به این قضیه باشد، برای حفظ مصلحت کشور فرمود جام زهر را می نوشم.
حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.
7403 / 1175