کد خبر ۶۱۷۱۴ ۵۰۱ بازدید انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰

موافقت لاریجانی با تصویب FATF

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه از موافقت علی لاریجانی با تصویب FATF در جلسه شب گذشته با این تشکل خبر داد.

حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه ویژه شب گذشته جامعه مدرسین با علی لاریجانی رئیس مجلس و نمایندگان قم درباره تصویب لایحه ‌FATF، گفت: جلسه شب گذشته درباره زیان‌های تصویب لایحه FATF، با ریاست آیت‌اللّه یزدی برگزار شد. متاسفانه علی‌رغم توضیحات اعضای جامعه مدرسین درباره عواقب تصویب این لایحه، آقای لاریجانی موافق تصویب FATF بود.

 

وی افزود: الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بخش مهمی از سندی است که اگر ایران به آن ملحق شود جز زیان چیزی برای ما نخواهد داشت.گروه ویژه اقدام مالی که ذیل این لایحه است، با امضای بخش مبارزه با تامین مالی تروریسم تکمیل می‌شود، بنابراین این سند، سندی استعماری است که هدف طراحان آن بیشتر سلطه بر ایران است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه دولتمردان ما خیال می‌کنند که اگر این لایحه بین‌المللی به تصویب مجلس رسد، گشایش اقتصادی برای ایران به ارمغان می‌‌آورد در حالی که نه تنها با تصویب این لایحه گشایشی ایجاد نمی‌شود بلکه ما با دست خودمان، کشور را در حلقه‌‌ای از فشارهای تحریمی قرار می‌دهیم.

 

** مخالفت اعضای جامعه مدرسین با تصویب لایحه FATF

به گفته حجت‌الاسلام رجبی مجموعه کشورهای تصمیم‌گیر در  FATF، کشورهایی هستند که بی‌شک تحت سلطه و هدایت آمریکا عمل می‌کنند و اعضای FATF  با تصویب این سند از سوی ایران می‌توانند فشارها علیه کشورمان را به شکل فزاینده‌ای بالا ببرند. لذا  اعضای جامعه مدرسین در جلسه شب گذشته اعلام کردند که با تصویب این لایحه مخالف هستند.