کد خبر ۶۱۹۴۶ ۱۱۸ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰

حامی محرومیت‎زدایی قرآنی شویم

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مسئول پویش قرآنی آیات رویش، اجرای این طرح را در جهت محرومیت زدایی در عرصه آموزش قرآن ذکر کرد.

حامی محرومیت‎زدایی قرآنی شویم

مرتضی ابراهیمی در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: استان قم یکی از محروم‏ترین استان های کشور در زمینه محافل و برگزاری جوامع قرآنی است.
وی افزود: این مساله شاید چندان معقول نباشد و حتی با آمارهایی که مسئولان بخش‎های فرهنگی و قرآنی نیز ارایه می کنند مطابقت نداشته باشد ولی سخن از کذب بودن آمارها نیست بلکه سخن، از خروجی است در دنیای خارجی وجود دارد.
وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از مردم و اعضای کمیته امداد امام خمینی(ره)، خانواده هایی که با آسیب های اجتماعی سرپرست و اعضای خانواده دست وپنجه نرم می کنند و خانواده های بی بضاعت حاشیه شهر و... از محرومیت عمیقی رنج می برند.
وی اظهارکرد: محرومیت مادی یک سوی قصه است ولی مهمترین محرومیت این افراد، محرومیت از حضور در برنامه های فرهنگی از جمله کلاس های آموزشی قران کریم است؛ امروزه خانواده‎هایی هستند که فرزندان آنها حتی هزینه عبور و مرور به جلسات قرآنی را نیز ندارند.
مدیر پویش قرآنی آیات رویش بیان کرد: در این زمینه نیازمند حضور مردم برای حل این مشکل هستیم؛ در این زمینه این پویش قرآنی در سطح کشور شکل گرفت و استان قم نیز به این طرح پیوسته است.
وی گفت: هم اکنون 350 خیر قرآنی در قم به این پویش پیوسته اند و قرار است که یک طرح چهارساله آموزش قرآن با اولویت خانواده کمیته امداد و...شکل گیرد؛ در این طرح، خیران با مبلغ کف 20هزار تومان به طرح می پیوندند و هر ماه این مبلغ را به مدت یک سال پرداخت می‎کنند.
وی اظهارکرد: علاقه مندان برای شرکت در طرح آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان محروم استان می توانند عدد 14 را به سامانه 100004488 ارسال کنند.
انتهای پیام