کد خبر ۶۱۹۵۴ ۲۵۵ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
مدیر کل راه آهن قم مطرح کرد:

پروژه اتصال گمرک استان به شبکه ریلی تا پایان هفته دولت به بهره برداری می رسد

مدیر کل راه آهن قم از بهره برداری و اتصال گمرک استان قم به شبکه ریلی کشور تا پایان هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم ؛  محسن اعتماد  مدیر کل راه آهن قم در حاشیه بازدید از پروژه اتصال گمرک استان قم به ایستگاه گار مانوری که با حضور مدیر کل گمرک استان قم صورت گرفت با اشاره به اینکه پروژه مذکور در راستای توسعه پایداراستان و ازجمله پروژه های اقتصادمقاومتی است، افزود:هدف از اتصال گمرک استان به شبکه ریلی ایجادبستری مناسب برای صادرات بار وشکوفایی اقتصادی استان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه طول پروژه با احتساب خطوط داخلی گمرک ۴ کیلومتر می باشد و تا کنون ۳۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص داده شده است بیان کرد:پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال در حال احداث است که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهندس اعتماد با اشاره به میزان بار ریل پسند پیش بینی شده در گمرک استان خاطر نشان کرد:میزان بار ریل پسند که در گمرک استان قم پیش شده است ۲ میلیون تن درسال می باشد که با اتصال به شبکه ریلی صاحبان بار می توانند از مزیت بزرگ ریل برای انتقال بار خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر مزیت های استفاده ازخطوط ریلی برای انتقال بار تصریح کرد:از مزیت های انتقال بار و جابجایی این میزان بار توسط شبکه ریلی،در کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تمام شده کالا موثر است.

وی اضافه کرد:پیش بینی می شود در صورتی که گمرک استان نیزبه تعهداتش در خصوص بخش داخل محوطه گمرک عامل کند،این پروژه مهم و استراتژیک تا شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد.