کد خبر ۶۱۹۶۰ ۱۰۹ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶

عصر ظهور؛ عصر حیات معنوی انسان است

گروه فعالیت‌های قرآنی- کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اینکه تمامی انسان‌ها در عصر ظهور امام زمان(عج) زنده معنوی خواهند شد، تصریح کرد: انسان در دوران غیبت امام مردگی می‌کند و در عصر ظهور، حیات معنوی می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از چهارمحال و بختیاری، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان سومین روز از پنجمین دوره طرح هماهنگ کرسی تلاوت و تدبر در قرآن، در ابتدای این برنامه که صبح امروز 23 خرداد ماه در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، محسن مولوی، قاری برجسته و توانمند استان آیاتی از سوره مبارکه حدید را تلاوت کرد و در ادامه حجت الاسلام علی‌محمد باقی، استاد حوزه و دانشگاه به تفسیر آیات تلاوت شده از سوره حدید پرداخت.
وی بیان کرد: منظور از تاویلی بودن آیات قرآن این است که امام با توجه به منبع صدور آیه و حقیقتی که قرآن برای وی صادر کرده مفهوم آیه را بیان می کند، در صورتی که در آیات تفسیری نکات از داخل آیه مورد بحث واقع می شود که آیه 16 سوره حدید از جمله آیات تفسیری است که به امام عصر (عج) برمی‌گردد.
حجت‌الاسلام باقی با اشاره به اینکه کار امام هدایت به امر و هدایت "کن فیکون" است، تاکید کرد: شان امام دستگیری و رساندن انسان به مقصد است نه نشان دادن مسیر.
وی گفت: امام دست کسی را می‌گیرد که با وی بیعت کرده باشد و عالی ترین عملی که می تواند انسان را به این دستگیری برساند، نماز است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شفیع به معنای جفت است، ادامه داد: اگر کسی به نماز توهین کند و به درستی نماز را به جای نیاورد، در قیامت به شفاعت پیامبر نخواهد رسید و به وی وصل نخواهد شد.
وی افزود: نماز بیعت با امام عصر (عج) است، هر میزان که نماز قوی باشد دستگیری امام قوی تر است و فرد بهتر به مقصد می رسد، در غیر این صورت نمی تواند در این مسیر حرکت کند و به مقصد برسد.
حجت‌الاسلام باقی گفت: منظور از «ذکر الله» در آیات، امام علی (ع) است زیرا انسان را به یاد خدا می‌اندازد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اتمامی انسان ها در عصر ظهور امام زمان (عج) زنده معنوی خواهند شد، تصریح کرد: انسان در دوران غیبت امام عصر (عج) مردگی می کند و در عصر ظهور، حیات معنوی می‌یابد که تفاوت قبل و بعد از ظهور، از زمین تا آسمان است.
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: اولین شرط برای بازگشت و رجعت در ظهور امام زمان (عج) زیبا خواندن نماز و دعوت دیگران به این امر است.
وی یادآور شد: اگر فردی حتی با اصرار دعوت به نماز را نپذیرد، ثواب بیشتری برای فرد دعوت کننده نوشته می‌شود، همچنین اگر فردی برای ظهور امام عصر (عج) دعا کند ولو اینکه ظهور انجام نشود، ثواب نزدیک کردن ظهور برای آن فرد نوشته خواهد شد.