کد خبر ۶۱۹۷۲ ۱۳۹ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
استاندار یزد:

امکانات لازم برای خدمت به زائران اربعین حسینی فراهم شود

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: این استان که حسینیه ایران نام گرفته باید در موضوع خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی پیشگام باشد و در ارائه خدمات و امکانات به آنها بنحو مناسب اقدام بعمل آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا ، محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی افزود: مردم یزد در این موضوع مهم همواره پیش قدم و نمونه بوده اند و اقدام های خوبی در سال های گذشته انجام شده و باید تلاش کرد شرایط برای رفاه حال زائران ارتقاء یابد .
وی ادامه داد: راه حل هایی برای تثبیت شرایط محل ارائه خدمت ‌در کربلا وجود داشته و مورد توجه است و با اطلاعات دقیق تر و ایجاد زمینه های مشارکت و همراهی تمامی علاقه مندان به حضرت امام حسین(‌ع) می توان این امر را امکان پذیر ساخت.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین بزرگ ترین اجتماعی است که با اراده قلبی و عشق و علاقه مردم رقم می خورد و چنین صحنه هایی را ما تنها در زمان هشت سال دفاع مقدس و اعزام به جبهه شاهد بودیم و این سبقت گرفتن تنها به دلیل حرارت حسینی است که در جان و روح ما شیعیان و تمام دوستداران امام حسین(ع) وجود دارد.
زمانی قمی بیان کرد: گروه هایی که این جریان را قبول ندارند از جمله تکفیری ها در اظهار نظرهایشان بیان کرده اند که به چه میزان از همبستگی و حضور مردم در مراسم اربعین حسینی ترس دارند و این امر معنا و ارزشی مثبت برای ما مسلمانان و شیعیان دارد.
استاندار یزد گفت: اظهارنظر مخالفان این واقعه به ما نشان می دهد که ظرفیت اجتماع اربعین در کربلا چه مقدار بزرگ و مهم می باشد و لازم است در تصمیم گیری های خود با تدبیر و دقت عمل کرده و راه های حفظ جمهوری اسلامی ایران را از تمام مسیرها پیدا، کشف و به آن عمل کنیم.
زمانی قمی تاکید کرد: ضروری است برای یک مبارزه دامنه دار و مستمر راه های اصولی و دقیق آن را احیا کنیم که بهترین ابزار برای صیانت از آزادی و اخلاق، راه امام حسین(‌ع) است و ظرفیت بزرگ این مسیر نیز مراسم باشکوه اربعین ‌حسینی می باشد.
پیاده روی اربعین که همه ساله با حضور میلیونی شیعیان از سراسر دنیا برگزار می شود بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام در جهان و نمایانگر وحدت و عظمت جامعه اسلامی است.
7536/ 6197