کد خبر ۶۲۲۹۲ ۱۲۹ بازدید انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳

قم| سرلشکر نامی: ایران سد راه قدرت‌طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه است/ داعش برای مقابله با ایران طراحی‌ شده بود

جانشین مرکز راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: استعمار‌گران برای مقابله با ایران برای ثبات رژیم صهیونیستی در منطقه تلاش می‌کنند و ایران را سد راه قدرت‌طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، امیر سرلشکر محمدحسن نامی در یادواره شهدای محله دروازه ری قم که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اظهار داشت: صدام جنگ را با هماهنگی آمریکا و برای جداسازی خوزستان برای منافع امریکا آغاز کرد.

وی حرف‌های صدام برای تصرف ایران در یک هفته را مرور کرد و افزود: شهدا با ازخودگذشتگی و ایثار، صدام و همه ابرقدرت‌ها را به شکست و اعتراف به شکست وا‌داشته و در برابر خیانت‌های افرادی مانند بنی‌صدر در داخل و لشکر دشمن در مرزها  ایستادند.

جانشین مرکز راهبردی ارتش جمهوری اسلامی، ایران را دولت قدرتمند منطقه خواند و گفت: دشمن می‌داند نمی‌تواند با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مقابله کند برای همین نگاهش به درون بوده و برنامه‌هایی برای ایجاد تفرقه بین مردم و نظام جمهوری داشته و می‌خواهند از این راه بر ایران غلبه کنند.

وی دشمن را در برابر قدرت ایران ضعیف دانست و ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی در برابر قدرت ایران سکوت کرده و استعمارگران برای مقابله با ایران برای ثبات رژیم صهیونیستی در منطقه تلاش می‌کنند و ایران را سد راه قدرت‌طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه می‌دانند.

سرلشکر نامی به بیان اهداف امریکا و انگلیس در منطقه پرداخت و گفت: نخستین هدف امریکا و انگلیس ایجاد امنیت دائمی برای اسرائیل در منطقه  بوده و سپس گسترش سرزمین اسرائیل، دسترسی به مراکز بزرگ انرژی در جهان و مالکیت و اشرافیت به آن و همچنین دسترسی و اشرافیت به مراکز فرهنگی  اسلامی است.

وی آغاز برنامه فروپاشی کشورهای اسلامی را از سال 1983 اعلام کرد و ابراز کرد: طراحی و ایجاد قدرتی به نام داعش در منطقه برای فروپاشی کشورهای اسلامی توطئه‌ای بود که از سال 1983 آغاز شد و خواستگاه این افراد را در عربستان قرار داده‌اند.

فرمانده دوران جنگ و دفاع مقدس تدبیر مقام معظم رهبری برای مقابله با داعش را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر تدبیر مقام معظم رهبری و ازخودگذشتگی فرماندهان نبود امروز داعش در تهران بود و شاهد وضعیتی بدتر از دمشق و سوریه در تهران و ایران بودیم زیرا داعش برای مقابله با ایران طراحی‌شده بود.

وی  توطئه دشمن را در فضای مجازی یادآور شد و خاطرنشان کرد: نخستین توطئه دشمن در فضای مجازی از بین بردن نهاد خانواده بوده و باید برای خنثی کردن این توطئه از سرویس‌ها داخلی استفاده کنیم تا نتوانند از اطلاعات ما استفاده کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند.

جانشین مرکز راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی و شهدای مدافع حرم نبودند هیچ‌کس نمی‌توانست جلوی داعش و دشمن بایستد و نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و باید برای مقابله با دشمن جبهه مقاومت را حمایت و تقویت کنیم.

وی ابراز کرد: ما سربازان آقا بوده و باید قدرت نظامی و فرهنگی خود را افزایش داده و در کنار قدرت حقیقی جمهوری اسلامی ایران که همان مردم هستند مسیر تاریخ را عوض کنیم و مردم قم به‌عنوان کسانی که همیشه در حمایت ولایت و رهبری پیش‌قدم بوده‌اند در سال 42 توانسته‌اند مسیر تاریخ را عوض کنند.

سرلشکر نامی اعتبار و ارزش مردم قم را یادآوری کرد و گفت: دنیا در گذر است و از روز آغاز جنگ 37 سال گذشته و باید در جهت رضای خداوند و سربلندی اسلام گام نهاده و اجازه ندهیم آمریکا و انگلیس به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند و اسلام را تضعیف کنند.