کد خبر ۶۲۵۳۳ ۱۰۳ بازدید انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

نخستین اجتماع هیئت‌های مردمی همزمان با دهه کرامت در قم برگزار می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت فاطمه معصومه(س) از برگزاری نخستین اجتماع هیئت‌های مردمی همزمان با دهه کرامت در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد بهشتی پور در جلسه ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای دهه کرامت در سطوح مختلف در نظر گرفته است.

وی با تأکید بر نیاز جامعه امروز به مسئله شادی و سرور افزود:  از چند سال گذشته دهه کرامت به‌عنوان فرصتی برای نشان دادن چهره شادی و نشاط دینی تبدیل‌شده که باید این رویه برای افزایش نشاط اجتماعی دنبال شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به توصیه‌های اهل‌بیت(ع) در ابراز شادی در ایام سرور ائمه اطهار(ع) گفت: طبق فرمایشات ائمه اطهار(ع) باید در ایام شادی و سرور اهل‌بیت(ع) شادی و فرح آن‌ها را نمایش دهیم.

بهشتی پور فعالیت‌های آستان در دهه کرامت را در چهار دسته کلی تقسیم‌بندی کرد و ادامه داد: برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(ع) در چهار حوزه با عنوان در حریم حرم، در حریم فاطمی، در حریم رضوان و در حریم اهل‌بیت(ع) تقسیم‌بندی شده است.

وی ویژه‌برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در روز نخست دهه کرامت را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: برنامه‌های در حریم حرم به‌صورت استانی از صبح میلاد امام رضا(ع) در حرم حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود، آیین تعویض پرچم، استقبال از کاروان خورشید، اجتماع بزرگ بانوان فاطمی و  برنامه ایوان آینه از برنامه‌های مهمی بوده که در دهه کرامت در حرم مطهر برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به برنامه‌های دیگر حرم مطهر در ایام دهه کرامت عنوان کرد: برگزاری همایش طوبای کرامت و تجلیل از 120 نفر از حافظان قرآن کریم،برگزاری نمایش بهشت بانو، برنامه ادبی مشق کرامت، افتتاح دائمی نمایشگاه فرهنگی هنری آستان مقدس و  رونمایی از برخی  آثار و نرم‌افزاری ویژه همزمان با دهه کرامت در حرم مطهر برگزار می‌شود.

بهشتی پور با بیان برگزاری نخستین اجتماع هیئات مردمی استان در دهه کرامت خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه نخستین اجتماع هیئت‌های  مردمی در عصر روز میلاد حضرت معصومه(س) دریکی از صحن‌های حرم مطهر برگزار می‌شود، جشن بزرگ دختران آفتاب برنامه دیگری بوده که در روز میلاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جنبه مردمی جشن‌های دهه کرامت بیان کرد: جشنواره مردمی کرامت برای دومین سال متوالی در سطح کشور برگزار می‌شود، هدف از برگزاری جشنواره مردمی کرامت تقویت برنامه‌های مردمی در برگزاری اعیاد دهه کرامت است، پویش مردمی لبخند کرامت و اعزام مبلغان به نقاط هدف نیز در این ایام برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: ویژه‌برنامه بزرگ جشن کرامت از دیگر برنامه‌های مهمی بوده که در هر شب دریکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، در هر استانی ستاد برنامه‌های مردمی دهه کرامت تشکیل‌شده است.

بهشتی پور با اشاره به برخی از برنامه‌های حرم مطهر در سطح ملی تأکید کرد: آذین‌بندی شهری، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی مردمی، برگزاری کاروان کرامت، مسابقه حدیث کرامت، برگزاری برنامه دختران آفتاب و  جشن مردمی کرامت به‌صورت محلی از برنامه‌های مهم دیگری بوده که در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در دهه کرامت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سطح ملی برگزار می‌شود برگزاری جشنواره خواهر خورشید بوده  درزمینهٔ تولیدات گرافیکی است.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر در بخش بین‌الملل در دهه کرامت تأکید کرد: اعزام سفیران کاروان به یازده کشور هدف، برگزاری اعیاد دهه کرامت در کشورهای مختلف و  تقدیر از میهمانان خارجی حرم حضرت معصومه(س) از برنامه‌های مهمی بوده که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.