کد خبر ۶۲۵۹۵ ۳۲۴۱ بازدید انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
خاطره شهدای پاساژ ملت در دفاع از مردم قم؛

سارقان طلافروشی در قم؛ گاهی درچنگ پلیس گاهی به دام مردم!

دو سارق طلافروشی که با آدم‌ربایی قصد سرقت در میدان آستانه داشتند، توسط پلیس دستگیر شدند. این در حالی است که سرقت طلافروشی‌های پاساژ ملت در دهه هفتاد، با دخالت مردم رشید و شجاع قم ناموفق ماند.

پایگاه اطلاع‌رسانی خبــرقـم (قم‌نا)؛ سرقت از طلا فروشی های قم خاطره رشادت و از خودگذشتگی مردم قم در برابر تجاوزگران به اموال عمومی و سرمایه مردم را زنده می‌کند.


مردم قم در خاطر دارند که در دهه هفتاد سرقتی مسلحانه در پاساژ ملت قم انجام شد و قبل از اینکه نیروی انتظامی وارد عمل شود، مردم رشید و شجاع قم وارد عمل شده و در اقدامی مسئولانه مانع سارقان مسلح شدند.


سارقان مسلح پس از آنکه راه فراری نداشتند، اقدام به تیراندازی به سمت مردم بی دفاع کردند که 4 تن از شهروندان قمی در دفاع از مال و جان مردم قم به شهادت رسیدند و تنی چند نیز مجروح شدند.


این رشادت و از خود گذشتگی مردم قم پیامی به تجاوزگران به اموال مردم بود و تا سال ها بعد از آن بعد هیچگونه سرقت مسلحانه‌ای در قم رخ نداد.


وقتی ماجرای این سرقت به سمع رهبر انقلاب در همان زمان رسید، ایشان با خرسندی از این ایستادگی فرموده بودند: «از مردم قم غیر از این توقع نیست که خودشان وارد عمل شوند و جلوی منکرات را بگیرند


اما پس از گذشت بیش از دو دهه از آن حادثه که با تلخی از دست دادن 4 شهروند شجاع و دلیر قمی همراه بود، دوباره شاهد سرقت از طلافروشی ها در سطح شهر هستیم.

 



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبــرقـم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد کرمی در خصوص یک مورد سرقت نافرجام سارقان از طلافروشی در میدان آستانه قم اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت طلافروشی در استان، موجب شد تا شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گیرد.

 

وی افزود: با انجام یکسری تحقیقات پلیسی محل اختفاء یکی از متهمان شناسایی و مأموران بلافاصله در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.


کرمی ادامه داد: متهم با ارائه دلایل و مستندات، به نقشه کشیدن و طراحی آدم‌ربایی و سرقت از طلافروشی به همراه 3 نفر از همدستان خود اعتراف کرد.


رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: سارقان پس از مراجعه به طلافروشی درحالی‌که قصد سرقت را داشتند با مشکوک شدن همسایگان به آن‌ها سریعاً از محل متواری شدند.


وی بیان کرد: کارآگاهان در ادامه موفق شدند مخفیگاه یکی دیگر از سارقان را شناسایی و بلافاصله در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر که در این رابطه مشخص شد متهم دارای دو فقره سابقه نگهداری مواد مخدر و اخلال در نظم عمومی است.


کرمی خاطرنشان کرد: تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای شناسایی دو نفر دیگر از متهمان متواری که در نقشه آدم‌ربایی مشارکت داشتند، همچنان ادامه دارد.


رئیس پلیس آگاهی استان عنوان کرد: سارقان به انضمام پرونده تشکیل‌شده به مرجع قضائی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

 

پیگیری های خبرنگار خبــرقـم حاکیست که این سرقت نافرجام در روزهای پایانی ماه رمضان در یکی از طلافروشی های میدان آستانه به وقوع پیوسته است.

سارقان که در انجام این سرقت و آدم ربایی ناموفق بودند، از محل سرقت متواری گشته و فراری شدند. اما پس از تحقیقات پلیس آگاهی استان قم یکی از سارقان در چنگ قانون افتاده است.

 

گفتنی است که پایبندی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، که الگوی عملی آن در بالا اشاره شد، مانعی مردمی نسبت به وقوع جرم و منکرات از سوی متخلفان می باشد و نقش آحاد مردم را در تامین امنیت اجتماعی را نشان می دهد.