کد خبر ۶۲۹۴۶ ۲۰۴۹ بازدید انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۷
آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم:

FATF بانک‌های ایرانی را به عامل اجرای تحریم‌های آمریکا تبدیل می‌کند

قرارداد FATF وظیفه مقابله با تامین مالی تروریست را دنبال می‌کند و منظور آنها از تروریست جبهه مقاومت و حزب الله لبنان است. با امضای این قرارداد بانک‌های ایرانی، عاملان اجرایی تحریم‌های آمریکا تبدیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبــرقـم (قم‌نا)، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) در طول حیات پربرکتشان دو نگاه وجود دارد؛ یک نگاه این است که آن حضرت یک عالم بزرگ در عرصه علمی و فرهنگی و دور از سیاست بوده‌اند و در نگاه دیگر امام صادق(ع) مانند دیگر ائمه شخصیت تاثیرگذار در مدیریت سیاسی جامعه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچکدام از امامان ما دور از سیاست نبوده‌است، خاطرنشان کرد: سیاست به معنای تدبیر امور است و موضع گیری فرهنگی امام باقر و امام صادق(ع) از نظر ماهیت مانند قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است.

امام جمعه قم با بیان اینکه کار فرهنگی امام صادق(ع) کاری سیاسی بود، اضافه کرد: دشمن آرزوی سکولار کردن حوزه علمیه و دور کردن حوزه از سیاست را به گور خواهد برد. حوزه علمیه در متن سیاست به معنای صحیح آن یعنی تقویت نظام جمهوری اسلامی بوده و طرفدار سرسخت ولایت فقیه در عصر غیبت امام زمان(عج) بوده و در برابر استکبار و متجاوزین اشدا علی الکفار بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به همزمانی روز شهادت امام صادق با حمله جنایتکاران پهلوی به مدرسه فیضیه در مجلس شهادت امام صادق(ع) گفت: در این هجوم وحشیانه به طلاب بی پناه حمله کرده و برخی از طلاب از طبقه دوم به صحنه فیضیه پرت شدند و سید یونس رودباری در این حادثه به شهادت رسید.

سعیدی با بیان اینکه رژیم شاهنشاهی بغض خود را با ضرب و شتم طلاب نشان داد اضافه کرد: امروز با همین انگیزه بدخواهان دین بغض خودشان را در شبکه‌های تلویزیونی و... نسبت به روحانیت ا نشان می دهند البته که این اقدامات هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به سالروز حادثه مسجد گوهرشاد مشهد در زمان رژیم پهلوی اظهار کرد: این حادثه جلوه غیرت طلاب در پاسداری از حریم حجاب بود ولی جنایتکاران پهلوی در جوار حرم علی بن موسی الرضا(ع) مردم مدافع حجاب و احکام دین را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان اینکه حجاب زدایی از اهداف مهم رضا خان برای از بین بردن اسلام بود یادآور شد: نویسندگان و گویندگان مراقب سخنان خود باشند تا برخی ها از این طریق آب به آسیاب اسلام ستیزان نریزند؛ حجاب قانون الهی است و واژه حجاب اجباری مقدمه‌ای برای اسلام ستیزی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سخنان رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: وقتی نامه تسلیم و ذلت از سوی 100 نفر منتشر شد، فرهیختگان و نخبگان دو جریان موجود کشور با اتفاق این اقدام را محکوم کردند.

وی نگاه به درون و توانایی‌های مردم و جوانان و مقاومت را راهکار عبور از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: نسخه مقاومت در ایران، فلسطین، لبنان، سوریه و دیگر نقاط کارایی خود را نشان داده است.

سعیدی یادآور شد: مشخص است که مقاومت در طول تاریخ با هزینه همراه بوده است و ملتی که در مسیر مقاومت گام بر می دارد باید داوطلبانه هزینه‌ها را بپردازد، همانگونه که تاکنون ملت هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

امام جمعه قم افزود: مردم ما دیروز با مقامت سربلند شده و امروز به فضل خداوند با تکیه بر اصل مقاومت سربلند خواهند شد و دشمنان نیز شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد FATF وظیفه مقابله با تامین مالی تروریست را دنبال می‌کند، گفت: منظور آنها از تروریست جبهه مقاومت و حزب الله لبنان است؛ ایران در صورت امضای قرارداد ملزم است که همه تراکنش‌های مالی خود را در یک مرکز مشترک که قابل دسترسی همه از جمله دشمنان است، اعلام کند.

سعیدی تاکید کرد: با امضای این قرارداد بانک‌های ایرانی به عاملان اجرایی تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل شده و اهداف آنها یعنی تحریم وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، صداوسیما، سپاه پاسداران و بسیاری از اشخاص و نهادهای دیگر را عملی می کنند.

وی با بیان اینکه با این قرارداد آمریکا می خواهد با حمایت‌های بی دریغ خود از گروه‌های تروریستی به اهداف خود در دنیا برسد، خاطرنشان کرد: ای نمایندگان مجلس مراقب بوده و تحت تاثیر دولت‌های مرعوب و دنباله رو استکبار جهانی قرار نگیرید و به وظیفه انقلابی خود بر اساس سوگند نامه نمایندگی مردم، بدون ترس از هیچ دولت و مقامی عمل کنید.

امام جمعه قم با اشاره به تشییع پیکر شهید مدافع حرم ابراهیم رشید گفت: این شهید خادم افتخاری نماز جمعه قم بودند که در سوریه به شهادت رسیدند ما به خانواده قهرمان ایشان شهادت این شهید سرافراز را تبریک گفته و علو درجات را برای ایشان از خداوند متعال خواستاریم.