کد خبر ۶۳۰۰۱ ۲۵۲ بازدید انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۲۴

عقب‌ماندگی‌های متراکم شهر قم با کاهش درآمدهای شهرداری قابل حل نیست

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم گفت: چالش اصلی شهرداری قم در حال حاضر کاهش نگران‌کننده درآمدهاست و حل عقب‌ماندگی‌های متراکم شهری باوجود بودجه اندک شهرداری و کاهش مستمر درآمدهای این نهاد قابل‌حل نیست.

مجید اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به راهبردهای اساسی شورای شهر قم در برنامه‌ریزی‌های مختلف شهری اظهار داشت: برنامه چشم انداز 5 ساله شهرداری و افق 20 ساله دو راهبرد اساسی شهر قم بوده که بودجه سالانه شهرداری به‌صورت برشی از این دو سیاست کلان تصویب و ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به بررسی مسائل به مشکلات مربوط به تعرفه عوارض شهرداری گفت: بسیاری از مشکلات مربوطه به پروانه‌های ساختمانی، مشکلات و اختلافات مربوطه به تعرفه عوارض و نامه‌های مردمی از مهم‌ترین مسائلی بوده که در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم چاره‌اندیشی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی خط یک و دو مترو قم  را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: مجوز انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری قم به میزان 300 میلیارد تومان و اجازه دریافت فاینانس 20 میلیون یورویی برای خط دو قطار شهری قم از فعالیت‌های مهم انجام‌شده در 10 ماه گذشته بوده است.

وی کاهش درآمدهای شهرداری در ماه‌های گذشته را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: رکود و مشکلات اقتصادی سبب شده تا عوارض و درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه‌های ساختمانی به شدت کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: درآمدهای شهرداری در بخش ارزش‌افزوده با سیاست‌های جدید دولت و مجلس شورای اسلامی به شدت تحت تأثیر قرارگرفته و در آستانه ورود به یک مرحله سخت و دشوار برای شهرداری و شورای شهر قرارگرفته است.

اخوان با اشاره به نتایج حاصل از کاهش کم‌سابقه درآمدهای شهرداری ابراز کرد: چالش اصلی شهرداری قم در حال حاضر کاهش نگران‌کننده درآمدهاست که سبب می‌شود خدمات روزمره شهرداری نیز دچار چالش و نارسایی شود و حل عقب‌ماندگی‌های متراکم شهری باوجود بودجه اندک شهرداری و کاهش مستمر درآمدهای این نهاد قابل‌حل نیست.