کد خبر ۶۳۳۹۱ ۳۳۶ بازدید انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۹
با قرائت بیانیه‌ای؛

نخستین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه کشور پایان یافت

نخستین اجلاس اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه کشور با قرائت بیانیه به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نخستین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه تهران اصفهان قم و مشهد مقدس که به مدت سه روز در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، با قرائت بیانیه، به کار خود پایان داد.


متن بیانیه پایانی به این شرح است:
باسمه جمیل الثناء
بیانیه پایانی همایش اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و تهران / مشهد مقدس – تیرماه ۹۷
انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (قدس سرّه) نشان داد که اسلام، مکتب نوید بخش و نسخۀ نجات بخشی است که می‌تواند بدون تکیه بر شرق یا غرب، مردم و جوامع را علیه قدرت‌های استعماری به حرکت درآورد و نظام سیاسی اجتماعی نوینی را پدید آورد. اکنون در شرایطی که با گذشت چهل سال، هم چنان مخالفت‌ها و دشمنی‌ها با این مردم سالاری دینی به مثابه واقعیتی اجتنباب ناپذیر هچنان تداوم دارد، بیش از هر زمان دیگری ضروری است همگان ضمن حفظ وحدت، تحت لوای ولایت فقیه، عمل به منویات و رهنمود‌های مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) را نصب العین خود قرار دهند.
با توجه به شرایطِ حساسِ کنونی، ما شرکت کنندگانِ در همایش اساتید و نخبگان بسیجی استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان و تهران در مشهد مقدس، ضمن قدرشناسی از آحاد ملت شریف ایران و مسؤولان خدمتگزار، موارد ضروری زیر را به مردم، مسؤولان، اساتید، طلاب و دست اندرکاران حوزه‌های علمیه یادآوری و اهتمام نسبت به آن را مورد تاکید قرار می‌دهیم:


۱. از تأکیدات مهم رهبر معظّم انقلاب (مدظله العالی)، موضوع انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه است. از نظر معظم له، انقلابی ماندن حوزه تا بدان حد مهم است که اسلامی و انقلابی ماندن نظام، در گرو آن است. در این راستا همه اساتید و نخبگان بسیجی با حفظ پایبندی خود به این نگاۀ بلند، از شورای عالی و مدیران و مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه می‌خواهند تا برای عملی کردن این خواستۀ مهمِ رهبری عزیز، همت جدی و همه جانبه را در دستور کار خود قرار دهند.


۲. مسألۀ نفوذ دشمنان در کشور و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف، امری مهم و انکارناشدنی است. در این زمینه، حوزه‌های علمیه به سبب جایگاه و نقش تأثیرگذار خود در جامعه، همیشه مورد طمع دشمنان بوده است و کم نبوده اند به ظاهر روحانیونی که بعضاً حتی تا سطح مرجعیت هم پیش رفته اند، اما عامل نفوذی دشمن بوده اند؛ بنابراین هوشیاری حوزویانِ ارجمند نسبت به این پدیده خطرناک، ضرورتی انکار ناپذیر است.


۳. یکی از برنامه‌های نظامِ سلطه در راستای تحقق اهداف وسیاست‌های استعماری، تحقیر ملت‌ها و تزریق روحیه و تفکر «ما نمی-توانیم» در آن‌ها است. از این رو راه اصلی تعالی و پیشرفت کشور، نگاه به داخل و اعتماد بر دانش و توان جوانان هوشمند و غیرتمند ایران عزیز است. در این راستا حمایت از تولید داخلی و فرهنگ سازی و ترویج مصرف کالای ایرانی یکی از سیاست-های مهمی است که بایستی با جدیت مورد توجه همه دستگاه‌ها به ویژه دولت محترم قرار گیرد.


۴. خدمت صادقانه به ملت مسلمان، انقلابی، قدرشناس، و شهیدپرور و نجیب ایران، افتخار بزرگی است، که همۀ مسئولان و کارگزاران نظام باید آن را قدر بدانند. از این رو تمامی مدیران و مسئولان باید به دور از تکبر و اشرافی گری و هرگونه فرصت طلبی مادی، در پی حل مسائل، معضلات و مشکلات مردم و کشور باشند. هرچند به علت تحریم‌های ظالمانه دشمنان یا برخی سوء مدیریت‌ها و کمبود‌ها، مسائل و مشکلاتی به وجود آمده است که مردم به آن‌ها معترض هستند و اعتراضات خود را از راه‌های قانونی و به شکل راهپیمایی، تجمع، تحصن و مانند آن نشان می‌دهند، اما برغم مطالبات بجا وبحق مردم، نباید اجازه داد دشمن با سوار شدن بر این اعتراضات، اهداف شوم خود را دنبال کند.


۵. همان گونه که رهبر معظّم انقلاب (مدظله العالی) بار‌ها اشاره فرموده اند، نوع معاهدات، کنوانسیون‌ها و پیمان‌های بین المللی مانند سند ننگین ۲۰۳۰، معاهدۀ پالرمو و اف‌ای تی اف، در واقع طراحی‌های مختلف نظام استکبار و سلطۀ جهانی برای رسیدن به مقاصد و اهداف استعماری خود است. از مسئولان محترم، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در تصویب و پذیرش این گونه موارد، دقت و مراقبت ویژه داشته باشند تا مبادا به اهداف و مصالح عالی اسلامی و ملی خدشه‌ای وارد شود.


۶. در دنیای امروز، فضای مجازی یک واقعیت مهم و انکارپذیر نبوده و نظام سلطه، از این ابزار مهم و کلیدی برای مقاصد مختلف، از ترویج مد و مصرف گرایی تا تغییر فرهنگ و سبک زندگی و براندازی حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی بهره می‌برد. برای استفاده از مزایای این فضا و به حداقل رساندن آسیب‌ها و خسارت‌های آن از اساتید محترم حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود با عمل به وظیفه و مسئولیت‌های خطیر خود در این حوزۀ، بیش از گذشته موجبات صیانت و سلامت مخاطبان آن در جامعه اسلامی را فراهم آورند.


۷. از جمله عناصر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران که دشمنان نیز به آن اذعان دارند، موضوع حضور منطقه‌ای ایران است. همان گونه که چندی پیش در بیانات برخی از مراجع عظام تقلید نیز آمده بود؛ مبنی بر این که «دفاع از دارالاسلام، سنّی و شیعه نمی-شناسد و حتی اگر یک کشور سنی نشین مورد تجاوز و حمله دشمنان اسلام قرار گیرد بر همۀ مسلمانان واجب است که از آن دفاع نمایند». البته ناگفته نماند که این دفاع و حضور منطقه‌ای در عین حال که عمل به وظیفۀ دینی و اسلامی و انسانی است، بسیاری از منافع و مصالح ملی ما را نیز تأمین می‌کند.


۸. سرانجامِ برجام، صدق پیش بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم صداقت و پای بندنبودن آمریکا را برای همگان آشکار ساخت، در این رهگذر و در ادامه راه از مسئولان مربوط خواهانیم، رهنمود‌ها و فرمایشات رهبری معظم را در باره برجام اروپایی نصب-العین خود قرار دهند تا بار دیگر با سهل اندیشی و اعتماد نسنجیده به دشمن مکار و مستکبر، موجبات تضییع منافع ملت و خدشه-دار شدن عزت و اقتدار ملی را فراهم نیاورند.


در پایان بر یادآوری این دو وعده قرآنی تاکید می‌کنیم که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ؛ محمد: ۷». «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا (طلاق:۲)». اگر ما تقوا پیشه کنیم و هدفمان را یاری دین خدا قرار دهیم، تردید نباید داشته باشیم که با وجود همۀ فشار‌ها و مشکلات، خداوند ما را یاری خواهد فرمود: و راه نجاتی برایمان قرار خواهد داد.


امید واریم با تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (علیه السلام و ارواحنافداه) پیروزی نهایی مستضعفان و نابودی طاغوت و استکبار، محقق و شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم اسلام عزیز و حاکمیت عدالت و معنویت در سراسر عالم باشیم.