کد خبر ۶۴۳۰۷ ۲۲۴ بازدید انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم:

در حمایت از خواسته به حق مردم کوتاه نمی آییم

آیت الله نوری همدانی گفت: در حمایت از خواسته به حق مردم کوتاه نخواهیم آمد ،چون مردم از ما توقع دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،آیت الله نوری همدانی،از مراجع تقلید در دیدار جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، با بیان اینکه پناهگاه مردم روحانیت بوده و این افتخاری ارزنده است و نباید این ارتباط قطع شود، گفت: ما در حمایت از خواسته به حق مردم و حمایت از انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه با هیچ کس تعارف نداریم و کوتاه نخواهیم آمد چون مردم از ما توقع دارند مدافع حقوق آنان و شعار‌های انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود:علما و روحانیون باید زبان مردم بوده و خواسته‌های به حق مردم را به گوش مسئولان برسانند. مردم نباید از نظام، انقلاب و روحانیت ناامید بشوند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: نباید اجازه دهیم عده ای کم، با فساد و بی مدیریتی کارآمدی نظام را زیر سوال ببرند و به حق مردم دست درازی کنند.

آیت الله نوری همدانی خباثت و دشمنی آمریکا را متذکر شدند و افزود: این دشمنی همواره بوده و خواهد بود چون آنها با ملت ایران مخالف هستند و در این 40 سال بدترین ظلم‌ها را در حق مردم ایران انجام داده‌اند.

وی گفت: مردم ما این مسائل را درک می‌کنند بنابر این 40 سال مقاومت و ایستادگی کردند؛ البته مردم از بی‌عدالتی در رنج بوده و از تبعیض و فساد که عده‌ای انجام می‌دهند ناراحت هستند و متاسفانه عده ای مشکلات را به نام اصل نظام تمام می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این مردم مسلمانند، فطرت پاک دارند، ظلم ستیز هستند و زیربار زورگویی‌های آمریکا و ایادی آن نمی‌روند عنوان کرد: البته مردم این را هم تحمل نمی‌کنند یکی پول بیت المال را بخورد و ببرد و عده ای هم به نان شب محتاج باشند.

وی خاطرنشان کرد: من به مسؤولان عرض می‌کنم اگر مردم مطمئن باشند شما با رانت و فساد مقابله می‌کنید بدانید از شما حمایت خواهند کرد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه مسئولان همه چیز را با تحریم گره نزنند، گفت: تجربه نشان داده خیلی از مسائل به تحریم ارتباط ندارد، قیمت گذاری واقعی اجناس و نظارت و اشراف بر آن بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان خواسته به حق مردم را بشنوند و در رفع آن بکوشند اضافه کرد: مردم اجازه موج سواری به دشمنان و کسانی که دستشان به خون این ملت آلوده است و الان هم نوکری استکبار را می‌کنند، ندهند.

این مرجع تقلید آینده انقلاب را روشن دانست و افزود: اکثریت مردم ایران انقلاب، نظام و رهبری را قبول دارند و از آن حمایت می‌کنند باید قدر این مردم را دانست به اینها خدمت کرد، مشکلات معیشتشان را حل کرده و برای جوانان کار و زمینه ازدواج فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان از اختلاف و مسائل حاشیه ای پرهیز کنند و با وحدت حول محور ولایت فقیه در پی حل مشکلات باشند ، اضافه کرد: مسئولان قضایی با جدیت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: امام(ره) فرمودند این انقلاب زمینه ساز ظهور است و ان‌شاءالله با عنایت پروردگار متعال و توجهات حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حمایت مردم این انقلاب حفظ خواهد شد.