کد خبر ۶۴۳۱۹ ۲۵۷ بازدید انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

کشف 800 تن کاغذ احتکار شده در قم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به کشف انبار احتکار لوازم‌خانگی، گفت: با بازرسی‌هایی که انجام دادیم یک انبار کاغذ کشف شد که حدود 800 تن کاغذ در آن احتکار شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی ریاضی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که صبح امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، به بررسی تخلفات صورت گرفته در بازار پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته حدود 80 دستگاه خودرو احتکار شده کشف و امروز نیز 20 تن برنج خارجی احتکار کرده مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به کشف انبار احتکار لوازم‌خانگی، افزود: با بازرسی‌هایی که انجام دادیم یک انبار کاغذ کشف شد که حدود 800 تن کاغذ در آن احتکار شده بود.

ریاضی خاطرنشان کرد: انبارهای احتکار کنندگان پلمب و به یک امین تحویل داده می‌شود و پس‌ازآن‌ باید به قیمت واقعی در بازار توزیع شود، متأسفانه  امروز عدم اعلام موجودی زیاد شده است و به همین دلیل افرادی به دنبال اختفای کالا و عرضه کردن آن باقیمت بالاتر هستند.

ریاضی افزود: توان نیروهای اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ما به‌اندازه بررسی همگانی و کامل نیست اما ما تمام توان خود را برای بررسی و نظارت انجام می‌دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با بیان اینکه امروزه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید آرایش جنگی به خود بگیریم، بیان کرد: در وضعیت جنگ اقتصادی باید اتاق جنگ تشکیل دهیم و با افراد سودجو که به دنبال سو استفاده از این شرایط اقتصادی هستند مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه با کمک فرماندار توانستیم برخورد مناسبی با گران‌فروشان داشته باشیم، تأکید کرد: پیش از قطعیت حکم توسط مراجع قضایی فروشگاه‌های گران‌فروشان را پلمپ کردیم تا تخلف آن‌ها در این مدت استمرار نداشته باشد.

ریاضی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تخلفاتی که امروز شاهد آن‌ هستیم این است که برخی از کارخانه‌ها با نانوایی‌ها تبانی کرده و با فروش حواله، آرد دولتی را وارد بازار آزاد می‌کنند.