کد خبر ۶۴۳۳۹ ۴۳۷ بازدید انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
هم زمان با آغاز دوردوم سفرهای تابستانی؛

اجرای طرح کنترل کریدوری ناوگان عمومی جاده ای در قم

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم از اجرای طرح کنترل کریدوری ناوگان عمومی جاده‌ ای در استان خبر داد.

اجرای طرح کنترل کریدوری ناوگان عمومی جاده ای در قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمد پور ،رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: طرح کنترل کریدوری ناوگان عمومی جاده‌ای (باری – مسافری)در استان در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: این طرح که همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی به اجرا درآمده به مدت 45 روز و تاپایان شهریورماه سال جاری به طول می‌انجامد.

محمد پور عنوان کرد: اکیپ‌های نظارت این اداره کل درمعیت عوامل پلیس راه در مقاطع جاده ای استان مستقر بوده و نسبت به کنترل اسناد راننده و وضعیت فنی خودرو اقدام کنند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: مقاطع ورودی محورهای آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – سلفچگان و جاده قدیم قم – کاشان چهار مقطع کریدور جاده‌ای استان است که در آنها نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح مدارک راننده و خودرو مورد بررسی قرار می گیرد. مدارک راننده شامل گواهینامه و کارت هوشمند است. در خصوص کنترل وضعیت وسیله نقلیه نیز در دو بخش مدارک و وضعیت فنی اقدام به عمل می‌آید.

محمد پور اسناد وسیله نقلیه که در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد را شامل بارنامه، مهر مدیر فنی، پروانه عبورترافیکی، صورت وضعیت و... دانست و ادامه داد: همچنین دراین طرح از تردد خودروهای حامل بارهای خطرناک که در غیر زمان اعلامی و بدون لحاظ کردن ضوابط ترافیکی اقدام به سفر کنند جلوگیری به عمل می آید .