کد خبر ۶۵۴۸۳ ۴۱۶ بازدید انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳
رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد؛

اتمام عملیات احداث خط نخست متروی قم تا پایان سال جاری

جلالی گفت:عملیات احداث خط نخست متروی قم تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد،اما این به معنای بهره برداری از این خط در سال 97 نیست چرا که بهره برداری از خط مترو نیاز به تامین واگن و نیروی انسانی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برنامه‌های شورای اسلامی شهر قم گفت: اعضای این شورا در یک سال گذشته صدها بازدید و دیدار عمومی داشتند و این برنامه‌ها در سال آتی تقویت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با وجود کاهش درآمد مدیریت شهری شهر قم، هیچ پروژه ای بدون دلیل در این شهر متوقف نشد و حتی پروژه‌های جدیدی در شهر قم آغاز شدند.

جلالی دوری از فضای سیاست زدگی را راهبرد شورای اسلامی شهر قم دانست وبیان کرد: شورای شهر در خصوص لوایح مربوط به شوراها و شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی فعال بوده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: اغلب آب مصرفی در فضای سبز این شهر از آب غیرشرب است، البته تفاهم نامه ای برای خرید پساب فاضلاب برای تامین آب موردنیاز فضای سبز شهر قم به امضا رسیده است.

 

وی ادامه داد: سهم شهرداری قم از عوارض مربوط به سوخت قطع شد که به دنبال دریافت دوباره این عوارض با پیگیری‌های لازم هستیم، امسال شهرداری قم، پروژه بزرگ بلوار آیت‌الله بروجردی را به بهره برداری رساند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر قم در کمترین زمان به لوایح ارائه شده رسیدگی می‌شود اضافه کرد: شورا در خصوص شفاف سازی اقداماتی داشته است، گرچه که هنوز به وضعیت مطلوب در این زمینه نرسیدیم، البته شورای اسلامی شهر قم هنوز یک سایت اختصاصی ندارد که تمام اطلاعات مربوط به فعالیت‌های شورا در آن درج شود.

 

جلالی با اشاره به وضعیت پروژه متروی شهر قم تصریح کرد: عملیات احداث خط نخست متروی این شهر تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، اما این به معنای بهره برداری از این خط در سال 97 نیست چرا که بهره برداری از خط مترو نیاز به تامین واگن و نیروی انسانی دارد.

 

وی در پایان یادآورشد: مردم از اجرای طرح پیاده روسازی در خیابان ارم رضایت دارند و این پروژه رونق اقتصادی به آن بخش از شهر بخشیده است.