کد خبر ۶۶۳۳۱ ۲۵۹ بازدید انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴

تصادف منجر به فوت در جاده‌های قم افزایش یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ مختار پناهی بعد از ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۲۵ میلیون خودرو به قم وارد شده و ۸۵ تردد در جاده‌ها به ثبت رسیده است.وی بیان داشت: ۷۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده و ۶۰ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان بوده است.رئیس پلیس راه استان قم عنوان کرد: ۶۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های منتهی به قم شناسایی شد که ۲۳ نقطه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ مختار پناهی بعد از ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۲۵ میلیون خودرو به قم وارد شده و ۸۵ تردد در جاده‌ها به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: ۷۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده و ۶۰ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

رئیس پلیس راه استان قم عنوان کرد: ۶۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های منتهی به قم شناسایی شد که ۲۳ نقطه آن را موقتا راهدای برطرف کرده و تا پایان امسال ۱۰ نقطه دیگر برطرف می‌شود.

نصب ۶۵ دوربین برای ثبت تخلفات

وی ابراز داشت: ۶۵ دوربین ثابت برای رصد تخلفات رانندگی در راه‌های مواصلاتی قم نصب شده است که تخلف رانندگان را ثبت می‌کند.

سرهنگ پناهی تصریح کرد: طی شش ماهه ابتدای سال ۹۵ تعداد افراد فوت شده در تصادفات ۱۲۱ نفر، سال گذشته ۷۹ نفر و در سال جاری این میزان به ۱۰۷ نفر رسید. سال گذسته ما کاهش فوتی در جاده را داشته و در رتبه اول در کاهش بودیم، اما متاسفانه امسال افزایش فوتی داشته‌ایم.

وی با بیان این که ما در تصادفات جرحی نیز شاهد افزایش بوده ایم، افزود: بیشتر تصادفات در آزادراه‌ها بوده و مابقی آن‌ها ۲۷ درصد در بزرگراه ها، ۱۵ درصد راه‌های اصلی و ۲۱ درصد در راه‌های فرعی و روستایی که پلیس راهنمایی رانندگی حضور ندارد رخ داده و این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته و موجب نگرانی است.

سرعت غیرمجاز در صدر تصادفات

رئیس پلیس راه استان قم ادامه داد: بیشترین تخلفات به دلیل سرعت غیرمجاز در جاده‌ها است و ما در اعمال قانون افزایش سه درصدی داشته‌ایم.