کد خبر ۶۶۳۴۲ ۱۰۲ بازدید انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰

نیروگاه 6 مگاواتی برق در قم با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید

آئین بهره‌برداری از نیروگاه 6 مگاواتی مقیاس کوچک با حضور وزیر نیرو به صورت رسمی در شهرک شکوهیه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آئین افتتاح و بهره‌برداری از نیروگاه 6 مگاواتی مقیاس کوچک صبح امروز با حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی در شهرک شکوهیه برگزار شد.

رضا الماسی سرمایه‌گذار این شرکت در گفت و با خبرنگاران اظهار داشت: کمبود برق به ویژه در فصل تابستان مسئله جدی است و در این شرایط نیز هدف دولت ایجاد و راه‌اندازی از نیروگاه‌های پراکنده است.

وی افزود: با راه‌اندازی از این قبیل از نیروگاه‌ها نیاز صنایع تا حدودی تأمین می‌شود، درصورتی‌که دولت برای واردات تجهیزات منابع لازم را تخصیص ندهد سرمایه‌گذاری در این امور توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با نوسانات نرخ ارز هزینه نیروگاه‌های برق سه برابر شده اما آورده این نیروگاه‌ها افزایش پیدا نکرده است، تجهیز و تأمین تجهیزات در زمان پیک اگر توسط دولت فراهم نشود می‌تواند نیروگاه را با مشکلاتی روبه‌رو کند.

گفتی است نیروگاه 6 مگاواتی جدید قم واحدی موتور گازسوز بوده که سه دستگاه در آن تعبیه‌شده و 128 میلیارد ریال برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح در استان قم سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این نیروگاه 6 مگاواتی برای 10 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.