کد خبر ۶۶۳۴۴ ۱۲۵ بازدید انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵

انتقاد وزیر نیرو از الگوی اشتباه مصرف برق در ایران

وزیر نیرو گبا انتقاد از الگوی مصرف اشتباه جامعه در مورد برق گفت: با ادامه روند الگوی مصرف در زمینه برق هر اندازه هم که سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌های برق صورت بگیرد نتیجه‌ای از آن حاصل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح نیروگاه 6 مگاواتی قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 13 پروژه صنعت برق و نیروگاه‌های مولد در استان قم در آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی 4 پروژه جدید صنعت برق در استان آغاز شده است، همچنین بالغ‌بر 111 میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید برق قم اعتبار هزینه و 107 میلیارد تومان نیز برای طرح‌های آینده پیش‌بینی‌شده است.

وزیر نیرو گفت: در مجموع وزارت نیرو 764 طرح در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در استان قم دارد که بیش از 460 میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

اردکانیان ادامه داد: سیاست وزارت نیرو و دولت سوق دادن بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های برق و در صنعت آب و فاضلاب است تا نیازهای پایه‌ای صنایع و واحدهای تولیدی از این طریق تأمین شود.

وی با انتقاد از الگوی مصرف اشتباه جامعه در مورد برق ابراز کرد: با ادامه روند الگوی مصرف در زمینه برق هر اندازه هم که سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌های برق صورت بگیرد نتیجه‌ای از آن حاصل نمی‌شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای تأمین نیاز 8هزار مگاواتی کشور به برق، 26 نیروگاه جدید در دست احداث است، همچنین برای کمبود 3 هزار مگاواتی برق در کشور 11 برنامه مدیریتی تدوین‌شده که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.