کد خبر ۶۶۳۴۹ ۸۸ بازدید انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶

نماینده مردم قم در مجلس: مدیریت سد کوچری به قم واگذار شود

نماینده مردم قم در مجلس گفت: مدیریت سد کوچری باید از تهران در اختیار استان قم قرار داده شود چراکه مدیریت این سد توسط تهران مشکلاتی برای استان به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های برق استان که در محل پست بنیاد برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو طرح‌ها و پروژه‌های قابل‌توجهی در بخش برق، آب و فاضلاب دارد.

وی افزود: وزیر نیرو فردی متخصص و مشرف بر اوضاع و تحولات جامعه بوده و ازنظر مدیریتی نیز فردی برجسته است که باید از این ظرفیت مناسب بهترین استفاده صورت گیرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهر قم گفت:  استان قم محور مواصلاتی 17 استان بوده و سالانه بیش از 20 میلیون نفر زائر به این شهر سفر می‌کنند و تمام تحولات آن در عرصه جهانی تجلی پیدا می‌کند بنابراین لازم است تا خدمات‌رسانی در این شهر به بهترین وجه صورت گیرد.

ذوالنور با تأکید بر نیاز اساسی قم به برق عنوان کرد: استان قم به دلیل گرمای زیاد نیاز اساسی به برق دارد چراکه درجه حرارت دما در فصل تابستان به بیش از 50 درجه می‌رسد و در این شرایط نیاز به برق بسیار بیشتر از شهرهای سردسیر دارد.

وی با اشاره به گرما و خشکی هوای ایستان قم ادامه داد: محدودیت‌های طبیعی استان قم سبب شده تا مبحث انرژی‌های خورشیدی در این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود در شرایط فعلی چاره‌ای جز حمایت و توسعه انرژی‌های خورشیدی در استان قم نیست.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز اساسی استان برای تأمین برق موردنیاز است، مشکل فروش برق تولیدشده توسط بخش خصوصی و مشکلات ارزی و خرید تجهیزات موردنیاز و پنلهای خورشیدی از مشکلات اساسی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مسئله انرژی‌های خورشیدی است.

وی با تأکید بر لزوم اختصاص ارز دولتی برای تجهیز نیروگاه‌های خورشیدی تصریح کرد: وزارت نیرو باید ارز 4200 تومانی برای واردات تجهیزات و پنل های خورشیدی اختصاص دهد چراکه کنترل مصرف و توجیه اقتصادی این قبیل پروژه‌ها کاملاً مشخص است.

ذوالنور عنوان کرد: مدیریت سدکوچری باید از تهران در اختیار استان قم قرار داده شود چراکه مدیریت این سد توسط تهران مشکلاتی برای استان به وجود آورده است، پراکندگی روستاها و صنعت در قم سبب شده تا در مسئله گازرسانی مشکلاتی برای صنایع صنعتی و روستاهای استان ایجاد شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه شهری قم در منطقه پردیسان به قدرت و سرعت بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر شهر در حال پیش روی است، مشکل فاضلاب و برق در این منطقه جدی است، در حال حاضر 60 میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب در نظر گرفته‌شده اما هنوز سهم استان از این سهم اختصاص پیدا نکرده است، برای حل کامل مشکل فاضلاب پردیسان با نرخ ارز سابق 120 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز بود که با نوسانات اخیر نرخ ارز این رقم چندین برابر شده است.