کد خبر ۶۶۹۰۷ ۲۰۱ بازدید انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳

بارندگی‌ها در خیلی از مناطق آغاز شده است

محمد اصغری گفت: در آذربایجان شرقی بارش‌ها شروع شده است و باید در زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، استان مرکزی و همدان نیز منتظر بارش باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارندگی‌ها در خیلی از مناطق آغاز شده و امروز اوج بارندگی‌ها در جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، خوزستان و شمال بوشهر است.


محمد اصغری افزود: در این مناطق احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد، ضمن اینکه آب‌های شمالی خلیج فارس شدیدا مواج است و ارتفاع موج تا ۲۱۰ سانتی متر هم می‌رسد.


وی گفت: بارندگی‌ها در جزایر شمالی خلیج فارس پیش بینی شده است که به شکل رگباری باشد و این شرایط را با تاخیر در استان فارس نیز خواهیم داشت و شمال استان فارس اوج بارش‌ها خواهد بود.


کارشناس هواشناسی گفت: در آذربایجان شرقی بارش‌ها شروع شده است و باید در زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، استان مرکزی و همدان نیز منتظر بارش باشیم.


وی افزود: سواحل دریای خزر از ساعات بعد از ظهر و شب با ریزش هوای سرد مواجه است و شدیدا هوا سرد خواهد شد، ضمن اینکه آب‌های دریای خزر مواج می‌شود و ریزش هوای سرد باعث خواهد شد بارش‌ها به شکل برف باشد.


اصغری گفت: در آذربایجان‌های شرقی و غربی به ویژه در ارتفاعات کردستان و کوه‌های مرتبط با زاگرس اعم از همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش برف پیش بینی شده است که شامل ارتفاعات اصفهان، بلندی‌های قم و ارتفاعات قزوین نیز می‌شود.


وی افزود: چهارشنبه از سمت غرب از تراکم ابر‌ها کاسته می‌شود و این کاهش موقتی است و موج جدیدی از بارش‌ها آغاز خواهد شد.


کارشناس هواشناسی گفت: سه شنبه در خراسان شمالی و رضوی نیز باید منتظر بارش‌ها و هوای سرد باشیم و عمده بارندگی‌ها در نیمه غربی ظاهر می‌شود و باید منتظر موج جدید باشیم.

 

وی افزود: در تهران از بعداز ظهر بر ضخامت ابر‌ها افزوده می‌شود و سه شنبه ۱۵ آبان نیز بارش باران به همراه کاهش دما را پیش رو داریم.