کد خبر ۶۶۹۵۲ ۹۱ بازدید انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: زیرساخت‌های حمل‌ونقلی پیاده‌روی اربعین ساماندهی شود

امام‌جمعه قم با بیان اینکه پیاده‌روی حماسی اربعین اقدام بسیار بزرگی در برابر اقدامات ایران‌هراسی غرب است، گفت: زیرساخت‌های اربعین به‌ویژه در مسئله حمل‌ونقل ساماندهی بیشتری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، اظهار داشت: حل مشکلات موجود پیاده‌روی اربعین نیازمند تدابیر جدید است، دبیرخانه ستاد اربعین باید دائمی شده و مشکلات و چالش‌های موجود را به‌صورت مستمر رصد و پایش کند.

وی افزود: در زمینهٔ حج زائران با دقت بسیار بالایی ساماندهی شده و تمام جوانب امر سنجیده می‌شود، جریان اربعین به‌نوبه خود یک جریان کاملاً مردمی و خودجوش بوده که باید این حرکت بزرگ نیز ساماندهی شده و از بروز برخی مشکلات فعلی جلوگیری شود.

امام‌جمعه قم با اشاره ضرورت و کمیت بالای پیاده‌روی اربعین گفت: جمعیت و کیفیت بین حج و پیاده‌روی اربعین قابل‌مقایسه نبوده بنابراین باید در راستای ساماندهی و حل مشکلات موجود گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات ارزی امسال در برگزاری پیاده‌روی حماسی اربعین عنوان کرد: باید تمام پیش‌بینی‌های لازم در سفر اربعین باید به‌صورت متمرکز در ستاد اربعین انجام‌شده و این ستاد از اختیارات لازم در این زمینه برخوردار شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته علاوه بر شیعیان کشورهای اسلامی بسیاری از پیروان مذاهب اسلامی و ادیان دیگر نیز به اقیانوس زائران اربعین پیوسته‌اند، اربعین حسینی(ع) یکی از بسترهای مهم ظهور و معرفی اسلام اصیل و ناب به جهانیان است.

وی با تأکید بر اثرات مثبت اربعین در خنثی‌سازی نقشه‌های ایران هراسی غرب ابراز کرد: در شرایط کنونی اربعین اقدام بسیار مهمی در برابر ایران‌هراسی و جلوگیری از صدور انقلاب است چراکه این جریان توجهات بسیار زیادی از جهانیان را به این حرکت بزرگ سوق داده است.

امام‌جمعه قم بیان کرد: باید زیرساخت‌های اربعین به‌ویژه در مسئله حمل‌ونقل ساماندهی بیشتری شود، دشمنان برای ایجاد شکاف و اختلاف در پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی کرده بودند اما با وحدت و دوستی بین دو ملت امیدهای دشمنان تبدیل به ناامیدی شده است.